SKN Audi Q3 2.0 TFSI quattro Stufe 2 (2013)

Studio SKN poszerzyło swoją ofertę o małego crossovera Audi. Chodzi o model Q3. Prezentowane auto jest wyposażone we wzmocniony benzynowy motor.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeden rzut oka wystarczy, żeby w modelu Q3 rozpoznać Audi. Styliści niemieckiej firmy dbają o to, żeby wszystkie modele były w jakimś stopniu do siebie podobne. Ot, taka rodzina. Q3 jest tak podobne do swoich dwóch większych braci, że z pewnością niejedna osoba myli z nim modele Q5 i Q7.

Mały SUV z Ingolstadt ma całkiem sporą listę wariantów układu napędowego. Klienci mogą wybierać spośród benzynowych i wysokoprężnych silników, manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów oraz napędów na przednie koła i quattro. Po bliższym przyjrzeniu się tym wszystkim odmianom zauważa się, że tak naprawdę Audi Q3 ma w ofercie tylko jedną jednostkę benzynową i jednego turbodiesla. To jednak nie problem, bo oba motory oferowane są w dwóch wariantach mocy.

Obraz

Ekipa SKN przedstawiła Q3 z 2-litrowym silnikiem spalającym benzynę. Bazą do przeróbek stała się słabsza, bo 170-konna wersja. Szczyt mocy jest dostępny w zakresie 4300-6200 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm rozpina się między 1700 a 4200 obr./min.

Szare Audi Q3 ma manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach i napęd na cztery koła. W seryjnej konfiguracji ważące nieco ponad 1,5 tony auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,20 s i osiąga prędkość 212 km/h.

Tuner proponuje dwa zestawy podnoszące moc. W drugim pakiecie (zwanym Stufe 2) moc jest podnoszona do 223 KM, a moment obrotowy zwiększa się do 378 Nm. W słabszym kicie (Stufe 1) jednostka silnikowa legitymuje się następującymi parametrami: 209 KM i 353 Nm.

Obraz

Ponieważ widoczne na fotografiach Audi ma zastosowany zestaw Stufe 2, to setkę osiąga w 7,10 s, a przestaje rozpędzać się przy 235 km/h. W słabszej odmianie wóz potrzebuje 7,30 s na przyspieszenie do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Za odpowiedni dźwięk silnika odpowiada sportowy układ wylotowy. Ma on konwertery katalityczne i tłumiki o obniżonych oporach wewnętrznych.

Crossover po przeróbkach ma obniżone zawieszenie. Nie jest to rozbudowany zestaw z regulacją, tylko same sportowe sprężyny firmy H&R. Dzięki nim maszyna jest niższa aż o 40 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Rzecz jasna takie opuszczenie nadwozia zupełnie pozbawia Q-trójkę własności terenowych, które zresztą od początku nie były specjalnie duże.

Obraz

Ostatnim punktem programu modyfikacji są nowe koła. W widocznym na zdjęciach samochodzie zastosowano 19-calowe felgi o szerokości 8,5", na których znajdują się opony 255/40 R 19. Dostępne są także trzy inne wzory obręczy. Jeden z kompletów ma 19 cali średnicy, zaś pozostałe dwa po 20 cali.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 209 KM (Stufe 1), 223 KM (Stufe 2)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 105,34 KM/l (Stufe 1), 112,40 KM/l (Stufe 2) (seryjny - 85,69 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 353 Nm (Stufe 1), 378 Nm (Stufe 2)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19
  • Koła tylne: 8,5 x 19
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,11 kg/KM (Stufe 1), 6,45 kg/KM (Stufe 2) (seryjny - 9,32 kg/KM)
  • Długość: 4385 mm
  • Szerokość: 1831 mm
  • Rozstaw osi: 2603 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,30 s (Stufe 1), 7,10 s (Stufe 2)
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h (Stufe 1), 235 km/h (Stufe 2)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: SKN

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟