Skład Citroëna na sezon 2013 potwierdzony

Wiemy już, kto będzie drugim obok Mikko Hirvonena kierowcą zespołu Citroëna w WRC. Wiemy również, kto będzie trzecim i czwartym kierowcą mistrzowskiej stajni…

Citroen WRC
Citroen WRC
Marcin Łobodziński

15.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:01

Po nerwowych oczekiwaniach i negocjacjach prowadzonych z dwójką kierowców potwierdzono wreszcie informację, która już wczoraj była pewna na 99 procent. Walkę o posadę w zespole Citroëna wygrał Hiszpan Dani Sordo. Kontrkandydatem był Mads Østberg, który dodatkowo oferował wniesienie pokaźnego budżetu, jednak Citroën wspierany finansowo przez Abu Dhabi nie potrzebuje pieniędzy Norwega.

Druga przymiarka do Citroena. Czy tym razem będzie zwycięstwo?
Druga przymiarka do Citroena. Czy tym razem będzie zwycięstwo?

Dani Sordo jeździł we francuskiej ekipie w latach 2006-2010. Wcześniej zdobył tytuł mistrzowski JWRC za kierownicą Citroëna C2 S1600. Przez 5 lat 28 razy stanął na podium, ale nigdy na jego najwyższym stopniu. Przez dwa lata spędzone w Mini zdobył 3 podia, ale nadal bez zwycięstwa. Teraz bez Sébastiena Loeba będzie nieco łatwiej. Doświadczenia zdobyte podczas pracy w dwóch zespołach okazały się cenniejsze niż szybkość, regularność, wrodzony talent i pieniądze sponsorów Madsa Østberga.

Interesujące jest to, że Dani Sordo otrzyma numer startowy 1, który zostanie zwolniony pod nieobecność mistrza świata. Gdy Loeb pojawi się w jakimś rajdzie, Dani otrzyma inny numer startowy.

Obraz

Były już pracodawca Dave Wilcock z Prodrive przyznał, że gdyby mógł zapewnić pełny sezon Daniemu, ten zostałby z nimi na kolejny rok. Ceni Hiszpana za lojalność i oddanie dla zespołu. Takich cech z pewnością szukał nowy pracodawca 29-letniego Kantabryjczyka.

Mads Østberg to kierowca żądny sukcesów, młody i choć jeżdżący bardzo dojrzale, nadal niedoświadczony. Po decyzji Citroëna Norweg udzielił krótkiego wywiadu, z którego, że rozmawia nie tylko z Fordem, ale i Prodrive. Jest całkiem prawdopodobne, że zajmie miejsce Daniego Sordo w czerwonym MINI John Cooper Works WRC. Wsparcie sponsora, BMW i Prodrive w połączeniu z szybkością Ostberga może się okazać prawdziwie wybuchową mieszanką.

Mads Ostberg znów przegrał walkę o miejsce w zespole fabrycznym. Czy po raz drugi udowodni, że niezatrudnienie go było wielkim błędem?
Mads Ostberg znów przegrał walkę o miejsce w zespole fabrycznym. Czy po raz drugi udowodni, że niezatrudnienie go było wielkim błędem?

Co więcej, znamy również innych kierowców, którzy pojadą Citroënami DS3 WRC w nadchodzącym sezonie. Jednym z nich będzie rzecz jasna Sébastien Loeb, który ograniczy liczbę startów do pięciu. Na pewno zobaczymy go w Monte Carlo, Szwecji i Francji. Gdybym miał typować dwie kolejne rundy, obstawiałbym Niemcy i Finlandię.

Obraz

Czwartym kierowcą DS3 WRC będzie Thierry Neuville. Belg po dość udanym jak na debiutanta sezonie uzyskał aprobatę szefostwa zespołu i pojawi się na większości przyszłorocznych rund mistrzostw świata. Sam kierowca jest zadowolony ze swoich tegorocznych wyników i pozycji w zespole:

W tym roku dużo się nauczyliśmy, czasami takich rzeczy, których nawet nie było można sobie wyobrazić, ponieważ to nigdy wcześniej mi się nie przytrafiało. Teraz potrzebujemy jeszcze jednego sezonu, żebyśmy byli bardziej regularni. Ciężko pracujemy nad swoim programem. Wygląda dobrze, ale jeszcze nie wiem, ile to będzie rund.

Źródło: Autoklub

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)