Siedem niesamowitych konceptów Jeepa i Mopara
W tym roku odbędzie się już 50. coroczne Easter Jeep Safari. Jednocześnie, sama marka Jeep świętuje 75. urodziny. Z tej okazji producent samochodów terenowych przygotował aż siedem niesamowitych pojazdów koncepcyjnych, bazujących na podzespołach Mopara.
10.03.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:30
Ten kolos jak widać bazuje na modelu Wrangler. Ze standardowego auta nie zostało jednak wiele. Zmienione zostało nie tylko zawieszenie i nadwozie, ale przede wszystkim - silnik. Trailcat został wyposażony w potwornie mocną jednostkę V8 6.2 Hellcat, która moc przekazuje na koła poprzez 6-biegową przekładnię ręczną. Co ciekawe, auto ma mniejszy niż standardowy rozstaw osi. W ramach modyfikacji wymiar ten został zredukowany aż o 12 cali, czyli o nieco ponad 30 cm.
Ten kolos to hołd dla wszystkich Jeepów, które kiedykolwiek służyły w wojsku. Konstruktorzy chcieli jednak przypomnieć przede wszystkim o równie brutalnym Kaiserze M715. Pod maską tej maszyny pracuje V6 Pentastar o pojemności 3,6 l. Moc trafia z tej jednostki poprzez 5-biegowy automat na koła, obute w wojskowe, 40-calowe ogumienie.
Kolejną maszyną bazującą na Wranglerze jest model Shortcut. Inspiracją dla tego modelu był model CJ-5. Klasycznie wyglądająca maszyna została osadzona na 35-calowych oponach BF Goodrich. Nadwozie tego samochodu zostało skrócone o 26 cali (około 66 cm) i podniesione o 5 cm. Pod maską pracuje, podobnie jak w Crew Chhiefie, 3,6-litrowe V6 Pentastar.
Ten koncept to współczesna interpretacja maszyny roboczej z przełomu lat 50. i 60. Bazuje on na Wranglerze z 2005 roku. Pod jego maską pracuje rzędowa szóstka PowerTech o pojemności 4 l. Moc z niej trafia na koła przez 3-biegową skrzynię automatyczną.
Ten wóz to pokaz możliwości zestawów modyfikacji przygotowanych przez Jeepa i Mopara. Auto zostało postawione na 17-calowych felgach obutych w 37-calowe opony. Prześwit zwiększono o 5 cm dzięki specjalnemu zestawowi części, który wykorzystuje między innymi sprężyny Fox.
Pickup od Jeepa? O tym plotkuje się w kuluarach już od pewnego czasu. Bazą dla tego pojazdu był naturalnie Renegade. Pod jego maską pracuje 2-litrowa, rzędowa czwórka, która sparowana jest z 9-biegową przekładnią automatyczną. W jeździe terenowej pomaga Jeep Active Drive Lock.
Ten wóz jest najmniej szalonym z przedstawionych pojazdów koncepcyjnych. Służy on przede wszystkim pokazaniu możliwości części firmy Mopar oraz Jeep Performance. Na jego pokładzie znajdziemy między innymi pakiet podnoszący prześwit o 5 cm, 17-calowe aluminiowe felgi z 29,5-calowymi oponami BF Goodrich T/A KO2 oraz 2,4-litrowy motor Tigershark z 9-biegowym automatem i Jeep Active Drive Low.