Sieć stacji Circle K świętuje 30-lecie działalności w Polsce i wdraża innowacyjne rozwiązania

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat działalności w Polsce firma Circle K postawiła na dynamiczny rozwój sieci, w tym otwarcia nowych stacji, poszerzanie oferty gastronomicznej czy wdrażanie modelu convenience wzorem stacji marki w innych krajach, w tym na amerykańskim rynku. Dziś międzynarodowa sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami w Polsce, takimi jak wdrożenie kas samoobsługowych na 80 stacjach czy uruchomienie szybko ładującej stacji Hyper Charger dla pojazdów elektrycznych. W 2022 roku sieć planuje także świętować otwarcie 400. stacji w kraju.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Circle K
Marcin Łobodziński

Początki sieci Circle K sięgają 1992 roku – wówczas jeszcze pod logo Statoil powstała pierwsza stacja paliw zagranicznego koncernu przy trasie nr 7 w Zakroczymiu, która działa do dzisiaj. To właśnie wtedy polscy klienci poznali markę Statoil, która w 2012 r. została przejęta przez kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard, aby finalnie przejść rebranding i zmienić szyld na dobrze już znany w Europie Circle K. Obecnie sieć posiada już 387 stacji paliw na terenie całej Polski, w tym 112 stacji franczyzowych.

  • Nasze plany dotyczące rozwoju sieci pozostają ambitne. W jubileuszowym roku planujemy przekroczyć liczbę 400 stacji własnych i franczyzowych. Wciąż rozwijamy dostępną ofertę, szczególnie w obszarze convenience, gdzie najważniejsze są wszelkie udogodnienia i usprawnienia w dokonywaniu zakupów przez naszych klientów. Mamy w planach wprowadzenie rozwiązań, które będą ułatwiać ten proces podczas tankowania w sieci Circle K – korzystamy z bogatego doświadczenia naszego właściciela, koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. Jesteśmy w trakcie przygotowań m.in. do wdrożenia kas samoobsługowych na naszych stacjach – do przyszłego roku zostaną zainstalowane w 80 lokalizacjach - mówi Michał Ciszek, prezes Circle K Polska.

Wzorem skandynawskich stacji marki, Circle K pracuje również nad automatycznymi płatnościami na podstawie tablicy rejestracyjnej, tzw. usługą Pay by Plate. To nowy rodzaj systemu, który może znacznie przyśpieszyć proces tankowania pojazdów na wybranych stacjach paliw. – Nadal chcemy być prekursorem zmian i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego w najbliższym czasie skupimy się na opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań takich jak Pay by Plate. Projekt jest w fazie przygotowań i pracujemy nad nim na bazie doświadczeń naszych współpracowników m.in. z Danii czy Szwecji. Chcemy go uruchomić w pierwszej połowie przyszłego roku – przyznaje Michał Ciszek.

Z kolei w zeszłym roku Circle K wprowadziło jako pierwsza sieć możliwość skorzystania z automatycznej myjni bez potrzeby wychodzenia z samochodu w trakcie mycia, co klienci doceniają ze względu na wygodę, szczególnie w czasie pandemii czy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych. Przez cały cykl mycia kierowca i pasażerowie mogą pozostać w pojeździe, a dzięki płatności w aplikacji mobilnej lub na panelu płatniczym zakup usługi jest szybki i bezpieczny. Dodatkowo Circle K rozwija usługi, które już funkcjonują na innych rynkach, np. w USA czy Kanadzie. Polska sieć stacji paliw opracowuje tzw. bitomaty, czyli urządzenia służące do kupowania i sprzedaży bitcoinów oraz innych kryptowalut.

Circle K Polska ma również w planach działania, które wspierają elektromobilność. W najbliższych tygodniach zostanie uruchomiona pierwsza ładowarka do pojazdów elektrycznych. Pilotażową stacją będzie punkt przy ulicy Połczyńskiej w Warszawie. Stanie tam urządzenie typu Hyper Charger o mocy 300 kW, zapewniające szybkie ładowanie. Instalowana ładowarka jest jedną z najczęściej wykorzystywanych w Europie i jednocześnie jedną z najtrwalszych w eksploatacji.

Urządzenie na stacji Circle K przy ul. Połczyńskiej będzie pierwszą ładowarką o takiej mocy w stolicy i ósmym punktem ogólnodostępnym w infrastrukturze krajowej. Dzięki przynależności Circle K do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. wdrażanie innowacyjnych rozwiązań jest dużo efektywniejsze. Od ponad 10 lat sieć stacji należy do jednej z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Koncern prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie, posiadając obecnie ponad 16 000 punktów sprzedaży.

  • W naszej działalności przyświeca nam głównie idea, aby oferta dostępna na stacjach Circle K ułatwiała naszym klientom życie, zgodnie z filozofią "Let’s make it easy". Zgodnie z modelem convenience, chcemy stworzyć takie miejsce, w którym można załatwić jak najwięcej spraw – wypić dobrą kawę, zrobić zakupy spożywcze niezależnie od dnia tygodnia, zjeść dobry lunch w podróży, w tym również wegetariański. Przez ostatnie 30 lat dużo się zmieniło w naszym kraju i co za tym idzie również przyzwyczajenia klientów uległy zmianie. Obserwujemy na bieżąco, co się dzieje nie tylko w obszarze handlu detalicznego i branży paliwowej, ale przede wszystkim słuchamy naszych klientów – to nasza główna inspiracja do dalszych zmian – przyznaje Michał Ciszek.

W ofercie gastronomicznej Circle K regularnie pojawiają się nowości – kultowe Hot Dogi w różnych smakach, a także produkty dla osób, które stawiają na dietę wegetariańską, takie jak wege burger. Przez ostanie lata sieć stacji stawiała również na niestandardowe produkty jak K-Freeze, mrożony napój w wielu smakach oraz stale udoskonalała recepturę kaw przygotowywanych z wysokiej jakości ziaren w profesjonalnych kawiarkach. Wszystko to w nowoczesnym, a zarazem ciepłym wystroju stacji w koncepcie Horizon, dzięki któremu klienci mogą skorzystać z oferty sklepowej lub po prostu odpocząć w podróży w przytulnej przestrzeni przy znakomitej kawie.

W rozbudowanej części gastronomicznej dostępna jest wyjątkowa oferta ciepłych przekąsek, a dla miłośników słodyczy czekają również desery i bogaty wybór słodkości. Poza zróżnicowanym menu stacje Circle K wprowadzają liczne rozwiązania ułatwiające codzienne funkcjonowanie w trasie czy podróży. W ostatnim czasie firma wdrożyła na wybranych stacjach pralkomaty, które umożliwiają pranie i suszenie odzieży, zaś w lokalizacjach tranzytowych pojawiły się punkty obsługi kamperów wraz z dedykowaną ofertą produktową. Od kilku miesięcy klienci mogą również wynająć przyczepy na stacjach Circle K. Ponadto firma nawiązuje również kluczowe partnerstwa, aby rozszerzyć zakres przydatnych usług na stacjach w całej Polsce - m.in. współpracuje z InPost, otwierając kolejne punkty odbioru i nadawania paczek, które są już dostępne na większości stacji Circle K.

Przez ostatnie 30 lat sieć stacji rozwijała innowacyjne rozwiązania, czerpiąc z wiedzy i sprawdzonych projektów zainicjowanych m.in. na skandynawskim czy amerykańskim rynku. Należą do nich płatności mobilne dostępne na wszystkich stacjach sieci poprzez aplikację mobilną Circle K, czy składanie zamówień na produkty dostępne w menu, czy ofercie sklepowej poprzez aplikację Glovo. Zróżnicowany pakiet usług i dostęp do szerokiej gamy produktów uzupełnia program lojalnościowy EXTRA, który w tym roku zyskał znacznie atrakcyjniejszą formę. Główną zaletą nowej odsłony są regularnie przyznawane rabaty za tankowanie paliwa na stacjach Circle K, a przyznane zniżki można wykorzystać na kolejne tankowanie, zakup kawy czy Hot Doga lub myjnię.

Przez ostatnie lata firma podejmowała istotne społecznie inicjatywy i wspierała szereg organizacji pozarządowych, w tym Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy PCK. Działania na rzecz społeczeństwa to też ważny element strategii realizacji polityki zrównoważonego rozwoju przez Circle K. W tym obszarze firma ma jasno określony plan i działa zgodnie z agendą 2030 przyjętą przez ONZ w 2015 roku, która obejmuje 17 celów zrównoważonego rozwoju.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie