Sezon na Audi – Senner Q5 2.0 TDI (2011)

Sezon na Audi – Senner Q5 2.0 TDI (2011)

Sezon na Audi – Senner Q5 2.0 TDI (2011)
Olgierd Lachowski
16.08.2011 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:09

Audi to bardzo popularna marka wśród tunerów i dość często prezentowane są nowe pomysły różnych firm na tuning przeróżnych modeli niemieckiej firmy. Specjalizujący się w przerabianiu Audi Senner zaproponował właśnie pakiet do Q5.

Pod nóż trafiła odmiana z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Ta 2-litrowa, wspomagana turbosprężarką jednostka napędowa generuje (w wersji seryjnej) 170 KM przy 4200 obr./min oraz 350 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Senner Q5 2.0 TDI fot.10
Senner Q5 2.0 TDI fot.10

Wystarczyły tylko zmiany układu wydechowego na sportowy oraz modułu sterującego silnikiem, aby moc wzrosła o 43 KM (do 213 KM), a maksymalny moment obrotowy o prawie 100 Nm (do aż 445 Nm).

Senner nie był w stanie określić parametrów drogowych Audi, ale z pewnością są lepsze niż przyspieszenie samochodu seryjnego wynoszące 9,90 s i jego prędkość maksymalna – 200 km/h.

Senner Q5 2.0 TDI fot.11
Senner Q5 2.0 TDI fot.11

Tuning nie skończył się na silniku. Za skutecznie zatrzymanie mierzącego ponad 4,6 m i ważącego prawie 1900 kg auta odpowiadają ulepszone hamulce. Tuner zastosował zestaw Brembo z 380-milimetrowymi tarczami hamulcowymi z przodu i 6-tłoczkowymi zaciskami. Auto ma też zawieszenie obniżające je o ok. 35-40 mm.

Nie zrezygnowano z kilku zmian optycznych, takich jak zmieniona osłona chłodnicy, szersze nakładki na błotniki, tylny spojler na dachu czy nakładka na tylny zderzak. Są to jednak dyskretne modyfikacje. Nie zapomniano też o zmianie kół na większe. Obecnie Audi porusza się na 22-calowych felgach Corniche Monza Diamond Black z oponami Vredestein Ultrac Sessanta o rozmiarze 265/35 R 22.

Senner Q5 2.0 TDI fot.15
Senner Q5 2.0 TDI fot.15

We wnętrzu odnajdziemy tylko drobne zmiany w postaci dodatków z włókien węglowych czy też pomarańczowych szwów na fotelach i dywanikach.

Żeby dowiedzieć się ile kosztuje tuning zaserwowany temu Audi, trzeba dzwonić do siedziby Senner Tuning.

Senner Q5 2.0 TDI fot.19
Senner Q5 2.0 TDI fot.19

Teraz musimy z pewnością chwilkę poczekać na następną firmę, która zaproponuje nam tuning któregoś modelu z Ingolstadt. W końcu mamy sezon na Audi.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 213 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 108,23 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 445 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 22” Corniche Monza Diamond Black
  • Koła tylne: 10,0 x 22” Corniche Monza Diamond Black
  • Opony przednie: 265/35 R 22
  • Opony tylne: 265/35 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1895 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,90 kg/KM (seryjne – 11,15 kg/KM
  • Długość: 4629 mm
  • Rozstaw osi: 2807 mmblock position=\inside7471/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)