Sébastien Loeb testował Peugeota 208 T16 Pikes Peak [wideo]

Kilka tygodni temu Sébastien Loeb miał możliwość przeprowadzenia pierwszego testu Peugeota 208 T16, którym wystartuje 30 czerwca w słynnym wyścigu do chmur Pikes Peak. Wideo z tego wydarzenia pokazano dopiero dziś.

Obraz
Marcin Łobodziński

Kilka tygodni temu Sébastien Loeb miał możliwość przeprowadzenia pierwszego testu Peugeota 208 T16, którym wystartuje 30 czerwca w słynnym wyścigu do chmur Pikes Peak. Wideo z tego wydarzenia pokazano dopiero dziś.

Zwycięzca rozegranego niespełna tydzień temu Rajdu Argentyny Sébastien Loeb pojawił się 19 kwietnia na terenie ośrodka testowego PSA w La Ferté-Vidame, w północno-zachodniej Francji. Spotkał się tam z inżynierami Peugeot Sport w celu przeprowadzenia pierwszych jazd próbnych Peugeotem 208 T16. Małe autko napędzane przez niemal 900-konny silnik V6, przyspieszające do 100 km/h w 1,8 s i do 200 km/h w 4,8 s zrobiło na rajdowym mistrzu świata ogromne wrażenie:

208 T16 Pikes Peak to rakieta, taki jest mocny! Kiedy pierwszy raz nim jedziesz, zaskakuje cię każda zmiana biegów. Biegi wrzuca się naprawdę brutalnie i potrzeba trochę czasu, żeby przyzwyczaić się do nagłych zgrzytów. Na początku byłem nieco zdezorientowany. Nigdy dotąd nie jechałem samochodem, który tak szybko przyspiesza. Samochód Formuły 1 nie daje maksymalnej mocy na niskich biegach. W Peugeocie jest bang, bang, bang i od zera rozpędzasz się do maksimum. Dzięki napędowi 4x4 i silnikowi turbo przyspieszenie jest fantastyczne. W jednej chwili rozpędzasz się na szóstce do 240 km/godz. Docisk aerodynamiczny, szerokie opony, zdumiewające hamulce, dyferencjał jak w samochodzie WRC - 208 T16 Pikes Peak to kombinacja kilku światów. W mojej karierze jeździłem wieloma samochodami, ale ten jest zupełnie inny od wszystkich.

Essai de la Peugeot 208 T16 Pikes Peak de sebastien loeb sur le circuit de Pau-Arnos

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot-Sport

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik