Seat Arona doczeka się 200-konnej wersji. Będzie konkurować z Nissanem Juke'iem Nismo

Cupra, nowa podmarka Seata, niebawem doczeka się kolejnego reprezentanta. Będzie nim mały crossover Arona w mocnym, 200-konnym wydaniu. Hiszpanie rzucają rękawicę m.in. Nissanowi Juke'owi Nismo.

FR - obecnie najbardziej "sportowa" wersja w gamie Arony.FR - obecnie najbardziej "sportowa" wersja w gamie Arony.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Arona to najmniejszy crossover w ofercie Seata. Obecnie najmocniejszym silnikiem, jaki znajdziemy w gamie tego modelu, jest 150-konny 1,5 TSI. Już niedługo się to zmieni. Seat, a właściwe Cupra zamierza wypuścić na rynek usportowioną odmianę. Auto ma być gotowe nie później niż w 2020 roku.

Do budowy Arony wykorzystano płytę podłogową MQB A0, którą znamy m.in. z Volkswagena Polo GTI. To właśnie hatchback z Wolfsburga będzie dawcą większości rozwiązań dla nowej Cupry. Oznacza to, że pod jej maską zagości najprawdopodobniej benzynowy, dwulitrowy motor o mocy 200 KM. Mimo pseudoterenowego charakteru Arony, napęd będzie zapewne realizowany wyłącznie przez przednie koła.

Poza silnikiem Cupra powinna wyróżniać się także znacząco obniżonym i usztywnionym zawieszeniem. Hamulce też zostaną poprawione w stosunku do seryjnej odmiany. Już dziś możemy śmiało stwierdzić, że nowa propozycja z logo Cupry będzie raczej szybkim autem. Hiszpanie wiedzą co robią, czego najlepszym dowodem jest chociażby kompaktowy Leon Cupra.

Szczegóły nie są jeszcze znane. Nietrudno jednak domyśleć się, że Cupra Arona zaskoczy także agresywnym wyglądem. Dodatkowe ospojlerowanie, ciekawa kolorystyka i bogate wyposażenie wydają się czymś oczywistym. Największym rywalem sportowej Arony będzie zapewne Nissan Juke Nismo. Póki co segment małych, ostrych crossoverów nie jest zbyt oblegany. Z czasem jednak pewnie się to zmieni.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa