Sbarro Evoluzione - oryginalna premiera w Genewie

Salon samochodowy w Genewie to przede wszystkim pokaz najnowszych samochodów światowych potentatów rynku motoryzacyjnego. Jednak poza wielkimi i znanymi markami, w Genewie można spotkać także oryginalne dzieła niezależnych ekip. Oto jedno z nich - Sbarro Evoluzione.

Sbarro EvoluzioneSbarro Evoluzione
Arkadiusz Gabrysiak

Salon samochodowy w Genewie to przede wszystkim pokaz najnowszych samochodów światowych potentatów rynku motoryzacyjnego. Jednak poza wielkimi i znanymi markami, w Genewie można spotkać także oryginalne dzieła niezależnych ekip. Oto jedno z nich - Sbarro Evoluzione.

Jeżeli nowe Lamborghini wydaje się Wam zbyt mało szalone, to spójrzcie na ten szokujący koncept nawiązujący trochę do samochodów włoskiego producenta. Przedni pas aż kipi agresywnością, co dodatkowo podkreśla rzucający się w oczy podział na część dolną i górną. Przechodząc ku tyłowi pojazdu nadal z całą pewnością nie mamy do czynienia z nudnym konceptem.

Tylne koła sprawiają wrażenie, że są zainstalowane na oddzielnych ramionach, a tył pojazdu z wysoko zakończoną linią nadwozia wygląda fenomenalnie i niecodziennie. Uwagę zwraca także odsłonięty silnik oraz widoczne gołym okiem elementy zawieszenia. Wnętrze także nie mogło być zwyczajne - w środku kabina rodem z McLarena F1 z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy i dwoma fotelami po bokach.

Obraz

Ten szalenie oryginalny pojazd o nazwie Sbarro Evoluzione jest dziełem szwajcarskiej firmy Sbarro i 25 studentów szkoły Espera Sbarro Design School. Zbudowanie pojazdu zajęło im 13 tygodni, a więc trochę ponad 3 miesiące.

Szczegóły techniczne póki co nie zostały podane do wiadomości, jednak wiemy, że widoczny z tyłu silnik to 1,8-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa produkcji Audi, która generuje około 180 KM. Ciekawe jaka jest masa tego pojazdu? Patrząc na niego, nie wydaje mi się żeby była zbyt wysoka, co z kolei usprawiedliwiałoby zastosowanie akurat tego silnika.

Według mnie Sbarro Evoluzione wygląda fenomenalnie i bardzo świeżo - całkiem odmiennie od dzisiejszych pojazdów. Zapewne nikłe są szanse, że Evoluzione wejdzie kiedykolwiek do produkcji, jednak zawsze miło popatrzeć na dzieło ludzi z fantazją. A jak Wam się podoba?

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.