Samochody zaprojektowane przez polskich stylistów - galeria

Polscy styliści pracują dla największych koncernów świata od lat. Biorą udział w tworzeniu wspaniałych samochodów sportowych, luksusowych limuzyn oraz aut dla mas. Niektórzy nie tylko pracują jako członkowie zespołów projektujących auta, ale są wręcz ojcami danych maszyn. Oto samochody, przy projektowaniu których pracowali Polacy.

Przy projektowaniu BMW serii 3 E90/91/92 brał udział Jacek Frohlich.
Przy projektowaniu BMW serii 3 E90/91/92 brał udział Jacek Frohlich.
Mariusz Zmysłowski

08.08.2014 | aktual.: 09.08.2014 00:26

Jacek Frohlich znacznie więcej pracy włożył jednak w nadwozie BMW 5 F10. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej był głównym stylistą tego sedana.
Jacek Frohlich znacznie więcej pracy włożył jednak w nadwozie BMW 5 F10. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej był głównym stylistą tego sedana.
Jacek Frohlich brał udział także w projektowaniu BMW 5GT. To zrozumiałe, jako że jest to pochodna serii 5, za którą odpowiadał.
Jacek Frohlich brał udział także w projektowaniu BMW 5GT. To zrozumiałe, jako że jest to pochodna serii 5, za którą odpowiadał.
Ojcem wnętrza Peugeota 508 jest Adam Bazydło.
Ojcem wnętrza Peugeota 508 jest Adam Bazydło.
Janusz Kaniewski to natomiast specjalista od włoskich aut. Pracował on między innymi przy Alfie Romeo MiTo.
Janusz Kaniewski to natomiast specjalista od włoskich aut. Pracował on między innymi przy Alfie Romeo MiTo.
Janusz Kaniewski wziął także udział w tworzeniu nowej Lancii Delty.
Janusz Kaniewski wziął także udział w tworzeniu nowej Lancii Delty.
W portfolio Janusza Kaniewskiego są także bardziej egzotyczne włoskie maszyny. Brał on udział między innymi w projektowaniu Ferrari California...
W portfolio Janusza Kaniewskiego są także bardziej egzotyczne włoskie maszyny. Brał on udział między innymi w projektowaniu Ferrari California...
...oraz 458 Italia
...oraz 458 Italia
Jednak najczęściej oglądamy zupełnie inne dzieło z portfolio Janusza Kaniewskiego. Jest on twórcą aktualnego okrągłego logo Fiata.
Jednak najczęściej oglądamy zupełnie inne dzieło z portfolio Janusza Kaniewskiego. Jest on twórcą aktualnego okrągłego logo Fiata.
Stylistą, który znacznie wcześniej niż Janusz Kaniewski projektował w koncernie Fiata jest Justyn Norek. Brał on udział między innymi w procesie twórczym Fiata Tempry...
Stylistą, który znacznie wcześniej niż Janusz Kaniewski projektował w koncernie Fiata jest Justyn Norek. Brał on udział między innymi w procesie twórczym Fiata Tempry...
...i Fiata Tipo.
...i Fiata Tipo.
Justyn Norek pracował także przy projekcie Lancii Kappy.
Justyn Norek pracował także przy projekcie Lancii Kappy.
Spod ręki Justyna Norka wyszła również Tata Indica.
Spod ręki Justyna Norka wyszła również Tata Indica.
Po krótkiej wizycie w Indiach wracamy do słonecznych Włoch. Przed nami jeden z najpiękniejszych współczesnych samochodów sportowych. Przy projektowaniu Alfy Romeo 8C Competizione pracował Zbigniew Maurer.
Po krótkiej wizycie w Indiach wracamy do słonecznych Włoch. Przed nami jeden z najpiękniejszych współczesnych samochodów sportowych. Przy projektowaniu Alfy Romeo 8C Competizione pracował Zbigniew Maurer.
Zbigniew Maurer w swoim portfolio ma także współudział w projekcie Alfy Romeo 156.
Zbigniew Maurer w swoim portfolio ma także współudział w projekcie Alfy Romeo 156.
Bardzo istotna w karierze Zbigniewa Maurera jest też Alfa Romeo 166. Tutaj Polak odpowiadał za przeprowadzenie faceliftingu.
Bardzo istotna w karierze Zbigniewa Maurera jest też Alfa Romeo 166. Tutaj Polak odpowiadał za przeprowadzenie faceliftingu.
Na głęboką wodę został rzucony Kamil Łabanowicz. Już na początku swojej kariery trafił on do zespołu projektującego koncepcyjny model Audi Le Mans.
Na głęboką wodę został rzucony Kamil Łabanowicz. Już na początku swojej kariery trafił on do zespołu projektującego koncepcyjny model Audi Le Mans.
Kolejnym Polakiem, który przyłożył swój ołówek do stylistyki światowych modeli jest Tadeusz Jelec. Polak brał udział w pracach projektowych nad Jaguarem XF...
Kolejnym Polakiem, który przyłożył swój ołówek do stylistyki światowych modeli jest Tadeusz Jelec. Polak brał udział w pracach projektowych nad Jaguarem XF...
...oraz najnowszym XJ.
...oraz najnowszym XJ.
Jednak jako najważniejszy ze swoich projektów wymienia XJ8 (X308) z 1997 roku. Tadeusz Jelec zaprojektował tam wnętrze. Był także odpowiedzialny za zmiany w karoserii.
Jednak jako najważniejszy ze swoich projektów wymienia XJ8 (X308) z 1997 roku. Tadeusz Jelec zaprojektował tam wnętrze. Był także odpowiedzialny za zmiany w karoserii.
Kolejny Polak, który solidnie zapisał się w historii motoryzacji, to Tomasz Jara. Pracował on między innymi przy projekcie stylistyki Forda Sierry...
Kolejny Polak, który solidnie zapisał się w historii motoryzacji, to Tomasz Jara. Pracował on między innymi przy projekcie stylistyki Forda Sierry...
...oraz Forda Scorpio.
...oraz Forda Scorpio.
Tomasz Jara za jeden ze swoich najważniejszych projektów uważa jednak Forda Fiestę II.
Tomasz Jara za jeden ze swoich najważniejszych projektów uważa jednak Forda Fiestę II.
Jego współpraca z Fordem trwa już od lat. W tym czasie pracował także przy modelu Mondeo...
Jego współpraca z Fordem trwa już od lat. W tym czasie pracował także przy modelu Mondeo...
...Puma...
...Puma...
...oraz Cougar.
...oraz Cougar.
Tomasz Jara był także w zespole stylistów opracowujących wygląd Mondeo ST220.
Tomasz Jara był także w zespole stylistów opracowujących wygląd Mondeo ST220.
Polski stylista miał również bardzo duży wpływ na wygląd poprzedniej generacji Forda Focusa.
Polski stylista miał również bardzo duży wpływ na wygląd poprzedniej generacji Forda Focusa.
Na koniec wracamy do Niemiec. Tutaj Tomasz Sycha zaprojektował nadwozie BMW Z4 E85 Coupe. Po tym udanym projekcie został on skierowany do prac nad modelami koncepcyjnymi.
Na koniec wracamy do Niemiec. Tutaj Tomasz Sycha zaprojektował nadwozie BMW Z4 E85 Coupe. Po tym udanym projekcie został on skierowany do prac nad modelami koncepcyjnymi.
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)