Są ceny nowego Passata. Nie szukaj innych modeli
Volkswagen ogłosił cennik nowego Passata, ale na razie jest to dość okrojona oferta. To dwa warianty silnikowe i trzy wyposażeniowe. Ceny są zaskakująco niskie.
17.11.2023 | aktual.: 17.11.2023 10:24
Przypominam, że nowy Volkswagen Passat będzie oferowany tylko jako kombi. Linie wyposażenia podzielono na trzy: Passat, Business i Elegance. Cennik startuje z poziomu 163 390 zł. Tyle zapłacimy za wersję podstawową z silnikiem benzynowym 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM. Drugim silnikiem jest diesel o tej samej mocy, ale niedostępny w specyfikacji bazowej, czyli Passat.
Dopiero od wersji Business będzie można wybrać jeden z dwóch silników. Benzyniaka za 178 290 zł lub diesla za 197 090 zł. Najbogatsza specyfikacja Elegance kosztuje odpowiednio 193 290 zł i 212 090 zł. Oba silniki, podobnie jak te, które pojawią się w przyszłości, są oferowane wyłącznie ze skrzyniami automatycznymi DSG. Mocniejsze jednostki wprowadzą do oferty napęd na cztery koła 4Motion.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Passat w wersji podstawowej będzie sprzedawany w białym kolorze, a do wyboru pozostawiono sześć płatnych. Tapicerki niezależnie od wyboru nie wymagają dopłaty i dla każdej odmiany można wybrać tkaninę, alcantarę lub skórę i alcantarę. Dodatkowo wersje Business i Elegance można zamówić z dwiema jasnymi tapicerkami do wyboru.
Bogactwo jest w wyborze obręczy kół dla każdej wersji wyposażenia. Standardowo Passat i Business wyjeżdżają na 16-calowych, a Elegance na 17-calowych. Największe dostępne obręcze mają 19 cali.
Jak wypada Passat na tle konkurencji?
Problem w tym, że Passat nie ma za bardzo konkurentów. Jednym z nich jest Mazda 6, która z silnikiem 2.0 o mocy 165 KM otwiera cennik kwotą 186 tys. zł. Jest też Citroen C5X, który ze swoim 131-konnym silnikiem 1.2 kosztuje od 175 tys. zł. Skoda Superb, która już niebawem zostanie wycofana, z porównywalnym napędem jest wyceniona na 146 tys. zł. Dużo droższy jest natomiast Arteon Shooting Brake.
Na tę chwilę Passat w wersji Passat okazuje się być nie tylko najnowszą, ale i najtańszą propozycją w segmencie D kombi, jeśli nie uwzględnimy schodzącej generacji Passata i Superba.