Sébastien Ogier obejmuje prowadzenie - Rajd Portugalii [dzień 2] 

Po dzisiejszych sześciu odcinkach specjalnych Rajdu Portugalii na prowadzenie wyszedł Sébastien Ogier. Mistrz świata nie dał szans Mikko Hirvonenowi.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Volkswagen Motorsport
Marcin Łobodziński

Mikko Hirvonen musiał dziś pogodzić się z utratą prowadzenia na rzecz mistrza świata, Sébastiena Ogiera. Kierowca Volkswagena był dziś bezwzględny i wygrał pięć z sześciu dzisiejszych odcinków specjalnych, nie pozostawiając złudzeń kierowcy M-Sportu. Mikko ma na chwilę obecną 38-sekundową stratę, którą będzie niesłychanie trudno odrobić na trzech jutrzejszych odcinkach specjalnych.

Jedyny odcinek, którego nie wygrał Ogier został przerwany z powodu zablokowania trasy przez rewelację wczorajszego etapu - Otta Tänaka. Estończyk wyprzedzony wcześniej tylko przez Ogiera utrzymywał dobre tempo i 3. lokata na koniec rajdu była w zasięgu ręki. Niestety popełnił błąd i wypadł z trasy w miejscu, które wszyscy zapamiętali z fatalnego wypadku Latvali w 2008 roku.

Obraz
© fot. MSport

Dziś nieco słabiej niż wczoraj jadą kierowcy Hyundaia, którzy tylko 2-krotnie zanotowali 3. czas na oesie (po jednym dla Sordo i Neuville'a). Największą zaletą debiutującego i20 WRC na chwilę obecną jest niezawodność. Dani Sordo utrzymuje 4. pozycję z niemal 2-minutową stratą do lidera. Mniej szczęścia ma Thierry Neuville, który na przedostatnim odcinku uszkodził zawieszenie i stracił 2,5 minuty. Obecnie zajmuje 7. pozycję.

Z pecha Tänaka skorzystał jedyny kierowca fabrycznego teamu Citroëna Mads Østberg. Jego kolega Kris Meeke nie mógł dziś wystartować. Zespół nie był w stanie naprawić rozbitego DS3 WRC. Tymczasem Østberg bez większych rewelacji na odcinkach, ale i bez większych błędów może dowieźć 3. pozycję do mety, gdyż jego 20-sekundowa przewaga nad Danim Sordo daje mu względne bezpieczeństwo przed jutrzejszym, krótkim etapem.

Obraz
© fot. Hyundai Motorsport

Kilka przygód zaliczył dziś Robert Kubica. Kłopoty z układem kierowniczym, wyjazd poza drogę i kłopoty z rozrusznikiem, a w końcu spalenie sprzęgła mocno dały w kość polskiej załodze, która wycofała się z dzisiejszej rywalizacji łykając kolejne kary. Jutro nie zobaczymy ich na trasie Rajdu Portugalii.

Jutro tylko 3 odcinki specjalne i niespełna 45 oesowych kilometrów. Można powiedzieć, że walka o zwycięstwo już się zakończyła i jedynie pech Ogiera może coś zmienić. Różnice w czołówce są na tyle duże, że trudno myśleć o jakichkolwiek zmianach jutro.

Podczas Rajdu Portugalii doszło również do dość kontrowersyjnego sporu między promotorem WRC, a zespołami fabrycznymi. Promotor zażądał wczoraj od zespołów w zamian za materiały filmowe z etapu podpisania kontraktu, na który teamy fabryczne nie chciały się zgodzić. Promotor nie przekazał więc materiałów, a w odwecie zespoły zakazały kierowcom udzielania wywiadów telewizyjnych. Jedynie Radio WRC mogło usłyszeć kilka zdań od kierowców po każdym odcinku specjalnym. Dziś ma dojść do spotkania stron. Wyniki spotkania poznamy pewnie jutro.

Wyniki Rajdu Portugalii po 2. etapie

  1. Sébastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC)
  1. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) +38.1 s
  1. Mads Østberg (Citroën DS3 WRC) +01:26.7 min
  1. Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) +01:46.7 min
  1. Henning Solberg (Ford Fiesta RS WRC) +04:29.9 min
  1. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) +04:44.8 min

Leg 2 - 2014 WRC Rally de Portugal - Best-of-RallyLive.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił