Sébastien Loeb wystartuje w pełnym sezonie FIA World Rallycross RX
Szkoda, że tak późno i prawdopodobnie nie zmierzy się z Petterem Solbergiem, ale lepiej późno niż wcale.
29.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:34
Sébastien Loeb wciąż jest głodny rywalizacji i tęskni za mistrzowskimi tytułami. Po zakończeniu kariery w WRC spędził dwa lata w wyścigach samochodów turystycznych WTCC, gdzie nie udało mu się sięgnąć po tytuł. Niestety jego kariera w tej serii została dość niespodziewanie przerwana. Jak zdradził sam Loeb, decyzja o zakończeniu współpracy pomiędzy nim a Citroënem była dla niego zaskoczeniem i nie był zadowolony z takiego układu. Szczególnie, że koncern PSA zablokował mu tym samym możliwość okazjonalnych startów w WRC w trakcie sezonu WTCC 2016.
Lubię moje obecne życie. Nie przejmuję się tym, czy podoba się ono również moim pracodawcom. Jeśli Citroen wycofa się z WTCC zostanę w tej serii z prywatnym zespołem – powiedział Francuz po ogłoszeniu decyzji Citroëna o wycofaniu się z WTCC w sezonie 2017. Niestety zakończył karierę w tej serii szybciej niż się spodziewał.
Oczywiście utrata takiego talentu jak Sébastien Loeb przez koncern PSA nie wchodziła w grę i szybko podpisał kontrakt z Peugeotem. Zaowocowało to starem w Rajdzie Dakar 2016 za kierownicą zwycięskiego 2008 DKR16, ale choć my o tym nie wiemy, prawdopodobnie doszło również do porozumienia w sprawie startów w rallycrossie. Być może sam Loeb wiedział o tym już dawno temu, ale ogłoszenie jego programu na sezon 2016 miało miejsce dziś.
Mistrz świata WRC zasiądzie za kierownicą Peugeota 208 WRX Supercar w ekipie Team Peugeot-Hansen i weźmie udział we wszystkich dwunastu rundach tegorocznych mistrzostw FIA World Rallycross RX. Jego zespołowym partnerem będzie Timmy Hansen. Warto dodać, że będzie to już trzecie wyzwanie podjęte wspólnie z Peugeot Sport i drugie za kierownicą modelu 208. Po raz pierwszy i jedyny, Loeb pobił rekord na Pikes Peak jadąc monstrualnym Peugeotem, przypominającym z wyglądu 208.
Francuz nie będzie całkowitym debiutantem na rallycrossowym torze. Startował już w domowych zawodach Loheac w 2013 roku, a także zdobył złoty medal podczas X-Games w Kalifornii cztery lata temu, w zasadzie nie dając najmniejszych szans konkurencji. Bezpośrednia rywalizacja na torze nie jest mu obca po dwóch latach spędzonych w WTCC, a za kierownicą mocnego samochodu z napędem na cztery koła czuje się jak w domu. Jest zatem ogromna szansa na to, że już w swoim pierwszym sezonie sięgnie po mistrzowski tytuł, zwłaszcza, że jego potencjalnie najgroźniejszy rywal Petter Solberg, dwukrotny mistrz tej serii, niemal na pewno nie wystartuje już w pełnym sezonie.
Ekipa Peugeota właśnie testuje swoje samochody na zamarzniętym jeziorze Are w Szwecji. Pierwsze zawody sezony 2016 odbędą się w połowie kwietnia na portugalskim obiekcie w Montalegre.
Sezon 2016 FIA Rallycross RX
16-17 kwietnia: Montalegre (Portugal)
07-08 maja: Hockenheim (Deutschland)
14-15 maja: Mettet (Belgium)*
28-29 maja: Lydden Hill (Great-Britain)
11-12 czerwca: Hell (Norway)*
02-03 lipca: Höljes (Sweden)*
06-07 sierpnia: Trois Rivières (Canada)
03-04 września: Lohéac (France)
17-18 września: Barcelone (Spain)*
01-02 października: Riga (Latvia)*
15-16 października: Estering (Deutschland)
26-27 listopada: Rosario (Argentina)
*European Rallycross Championship