Rowerowa Hybryda od Lexusa - pieśń przyszłości?

Lexus postanowił dla odmiany zająć się czymś innym niż produkcja samochodów. Wprawdzie temat także związany jest z ruchem, ale rozumianym nieco inaczej. O co chodzi? Lexus zaprojektował specjalny model roweru o nazwie Hybryda.

Obraz
Piotr Mazanek

Lexus postanowił dla odmiany zająć się czymś innym niż produkcja samochodów. Wprawdzie temat także związany jest z ruchem, ale rozumianym nieco inaczej. O co chodzi? Lexus zaprojektował specjalny model roweru o nazwie Hybryda.

Pierwszy raz firma zaprezentowała swój projekt jeszcze rok temu na pokazie w Tokio. Teraz Lexus wziął jeden z swoich dwóch egzemplarzy na wyścig rowerowy w Wielkiej Brytanii, który  jest sponsorowany przez ten koncern.

Wszystkie elementy ramy w Hybrydzie są wykonane z popularnego włókna węglowego. Rower posiada ośmiostopniową, elektryczną „skrzynię biegów” – czyli znane wszystkim przerzutki. Lexus nie byłby jednak sobą, gdyby nie wsadził w ten rower jeszcze jakiejś dodatkowej elektryki. Tak o to mamy silniczek o mocy 240 watów, który napędza przednie koło, a rowerzysta w tym czasie napędza swoimi nogami koło tylne. Moc pochodzi z baterii 25,9 V litowo-jonowej. Rower posiada dwa ustawienia: Eco oraz Power.

Rower od Lexusa waży 17 kg. Siodełko znajduje się na wysokości 90 cm. Długość tej maszyny to jakieś 1,6 m. Bateria natomiast będzie się ładować blisko dwie godziny. Niestety, masowa produkcja Hybrydy nie została zaplanowana. A szkoda ;-)

  • Obraz
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-10
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-2
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-9
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-11
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-1
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-8
  • Lexus-Hybrid-Bicycle-12
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa