Rousha Was to? – Roush Mustang GT Stage 3 (2012)

Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.

Rousha Was to? – Roush Mustang GT Stage 3 (2012)
Olgierd Lachowski

07.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:31

Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.

GT to wersja Mustanga wyposażona w 5-litrowy 8-cylindrowy widlasty silnik o nazwie Coyote. Jednostka napędowa to nowoczesna maszyna z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy i czterema zaworami na każdy cylinder. Motor ma moc maksymalną 418 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.8
Roush Mustang GT Stage 3 fot.8

Parametry silnika robią więc wrażenie już w wersji seryjnej, a przecież firmy tuningowe potrafią wycisnąć z tego urządzenia znacznie więcej. Ekipa Roush też to potrafi, co pokazała przygotowując zestaw Stage 3. Najpierw jednak kilka zdań o Stage 1 i Stage 2.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.9
Roush Mustang GT Stage 3 fot.9

W najniższym z pakietów tuner proponuje tylko modyfikacje nadwozia. Obejmują one nowy przedni zderzak, niewielki spojler pod tym zderzakiem, inną pokrywę silnika, żaluzje na tylnych bocznych oknach, imitację tylnego dyfuzora i listwę na pokrywie bagażnika.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.11
Roush Mustang GT Stage 3 fot.11

Kolejny poziom – Stage 2 – oprócz zmian ze Stage 1 firma Roush ulepsza zawieszenie. Nowe w podwoziu są amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizator. Do tego dochodzą koła z 18-calowymi 5-ramiennymi felgami (opcjonalnie dostępne są 20-calowe koła).

Roush Mustang GT Stage 3 fot.12
Roush Mustang GT Stage 3 fot.12

Ostatni poziom nazwany Stage 3 zawiera dwa wymienione wcześniej oraz w jego ramach mechanicy instalują mechaniczną sprężarkę typu Roots firmy Eaton (model R2300) i dodają nowy moduł sterujący silnikiem. Przekłada się to na znaczny wzrost mocy. Jednostka napędowa po ulepszeniach osiąga moc 573 KM i maksymalny moment obrotowy 686 Nm.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.13
Roush Mustang GT Stage 3 fot.13

Nie wiadomo jakimi parametrami drogowymi legitymuje się taki Mustang i ile kosztują modyfikacje. Wiadomo za to, że firma tuningowa daje 3-letnią (lub na 36 000 mil) gwarancję na swoje zmiany. Dalej Was to nie Rousha?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: kompresor Eaton R2300
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 573 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,73 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 686 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 18” lub 20”
  • Koła tylne: 18” lub 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1758 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 4,21 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside5993/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)