Rousha Was to? – Roush Mustang GT Stage 3 (2012)

Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.

Obraz
Olgierd Lachowski

Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.

GT to wersja Mustanga wyposażona w 5-litrowy 8-cylindrowy widlasty silnik o nazwie Coyote. Jednostka napędowa to nowoczesna maszyna z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy i czterema zaworami na każdy cylinder. Motor ma moc maksymalną 418 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.8
Roush Mustang GT Stage 3 fot.8

Parametry silnika robią więc wrażenie już w wersji seryjnej, a przecież firmy tuningowe potrafią wycisnąć z tego urządzenia znacznie więcej. Ekipa Roush też to potrafi, co pokazała przygotowując zestaw Stage 3. Najpierw jednak kilka zdań o Stage 1 i Stage 2.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.9
Roush Mustang GT Stage 3 fot.9

W najniższym z pakietów tuner proponuje tylko modyfikacje nadwozia. Obejmują one nowy przedni zderzak, niewielki spojler pod tym zderzakiem, inną pokrywę silnika, żaluzje na tylnych bocznych oknach, imitację tylnego dyfuzora i listwę na pokrywie bagażnika.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.11
Roush Mustang GT Stage 3 fot.11

Kolejny poziom – Stage 2 – oprócz zmian ze Stage 1 firma Roush ulepsza zawieszenie. Nowe w podwoziu są amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizator. Do tego dochodzą koła z 18-calowymi 5-ramiennymi felgami (opcjonalnie dostępne są 20-calowe koła).

Roush Mustang GT Stage 3 fot.12
Roush Mustang GT Stage 3 fot.12

Ostatni poziom nazwany Stage 3 zawiera dwa wymienione wcześniej oraz w jego ramach mechanicy instalują mechaniczną sprężarkę typu Roots firmy Eaton (model R2300) i dodają nowy moduł sterujący silnikiem. Przekłada się to na znaczny wzrost mocy. Jednostka napędowa po ulepszeniach osiąga moc 573 KM i maksymalny moment obrotowy 686 Nm.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.13
Roush Mustang GT Stage 3 fot.13

Nie wiadomo jakimi parametrami drogowymi legitymuje się taki Mustang i ile kosztują modyfikacje. Wiadomo za to, że firma tuningowa daje 3-letnią (lub na 36 000 mil) gwarancję na swoje zmiany. Dalej Was to nie Rousha?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: kompresor Eaton R2300
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 573 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,73 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 686 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 18” lub 20”
  • Koła tylne: 18” lub 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1758 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 4,21 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside5993/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀