Roewe 950 - chińska limuzyna na bazie Buicka LaCrosse
Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.
30.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:29
Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.
Roewe to chińska marka, która powstała w 2006 roku, po tym jak koncern SAIC odkupił technologię od upadającego MG Rovera. Do tej pory największym autem marki był model 750, bazujący na starym Roverze 75. Teraz jednak, zgodnie z umową z koncernem General Motors, Chińczycy przechodzą o poziom wyżej.
Nowa flagowa limuzyna o nazwie 950 opiera się na Buicku LaCrosse, powstałym na bazie europejskiego Opla Insignii. Roewe 950 ma 4996 mm długości, 1857 mm szerokości oraz 1502 mm wysokości, a rozstaw osi to 2837 mm. Trzeba przyznać, że to całkiem spore auto i wbrew temu, co mogłoby się wydawać, prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.
We wnętrzu widać elementy żywcem przeszczepione z LaCrosse czy z Insignii. Mimo to deska rozdzielcza, konsola środkowa czy nawet kierownica - wszystko wygląda bardzo dobrze. Jedyną kontrowersyjną rzeczą w Roewe są tarcze zegarów, których tandetne wykonanie razi po oczach. Zupełnie jakby ktoś wydrukował skalę prędkości na zwykłej kartce, a potem wyciął i umieścił za plastikową szybką.
Pod maskę Roewe będą trafiały dwie jednostki napędowe: 4-cylindrowy benzynowy motor o pojemności 2,4 l oraz 3-litrowe V6. Oba silniki sprzedawane będą na licencji koncernu General Motors. Oficjalna premiera Roewe 950 nastąpi na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Pekinie.
Źródło: Carscoop