Rodzinne kombi z pazurem kontra Godzilla - wyścig na 1/4 mili [wideo]

Amerykański tuner Hennessey po raz kolejny dał o sobie znać. Tym razem na linii startu wyścigu na 1/4 mili postawił dwa odmienne samochody: Cadillaca CTS-V w nadwoziu kombi i Nissana GT-R w wersji modelowej z oznaczeniem 2011.

Hennessey CTS-V vs Nissan GT-R
Hennessey CTS-V vs Nissan GT-R
Arkadiusz Gabrysiak

17.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:29

Amerykański tuner Hennessey po raz kolejny dał o sobie znać. Tym razem na linii startu wyścigu na 1/4 mili postawił dwa odmienne samochody: Cadillaca CTS-V w nadwoziu kombi i Nissana GT-R w wersji modelowej z oznaczeniem 2011.

Oczywiście nie jest to fabryczna wersja Cadillaca CTS-V Sport Wagon, który w najmocniejszej odmianie standardowo ma 6,2-litrowy silnik w układzie V8 generujący 556 KM. Samochód z materiału wideo postawiony obok japońskiej Godzilli został zmodyfikowany przez firmę Hennessey i jego moc wzrosła do 650 KM. Kombi wyposażone jest także w specjalne opony oraz przekładnię automatyczną.

Co do Nissana GT-R, to jest to rocznikowo poprzedni model (2011). Większość z Was zapewne pamięta o drobnych modyfikacjach, jakie Nissan wprowadził w modelu na rok 2012 (m.in. 530 KM i 0-96 km/h w 2,9 sekundy). Widoczny na klipie GT-R to słabsza i starsza wersja. Oczywiście nadal jest szybki - pod maską znajduje się ten sam 3,8-litrowy silnik, który generuje około 485 KM.

Oczywiście na krętym torze Cadillac nie miałby żadnych szans z Nissanem, jednak na prostym odcinku sytuacja jest trochę inna. W końcu Hennessey nie publikowałby tego filmu, gdyby nie dorównywał Nissanowi. Zmierzone na odcinku 1/4 mili osiągi są następujące:

  • Hennessey Cadillac CTS-V kombi V650 ze specjalnymi oponami: przyśpieszenie 0-96 km/h w 3,5 sekundy i czas na 1/4 mili wynoszący 11,7 sekundy przy prędkości 196 km/h.
  • Nissan GT-R na rok 2011 (seryjny): przyśpieszenie 0-96 km/h w 3,5 sekundy i czas na 1/4 mili wynoszący 11,8 sekundy przy prędkości 193 km/h.

Ważące prawie 2 tony kombi było minimalnie lepsze na tym dystansie od ponad 1,7-tonowego japońskiego cudu techniki, który - podkreślam - nie dałby żadnych szans amerykańskiemu krążownikowi na krętym torze. Jednak mimo wszystko - bardzo przyjemny materiał. Dla przypomnienia - wcześniej Hennessey zrobił podobny klip tylko obok Cadillaca postawił Porsche 997 Turbo - materiał także do obejrzenia poniżej.

Nissan GT-R vs Cadillac Station Wagon

Cadillac CTS-V Wagon vs Porsche 911 Twin Turbo

Źródło: Jalopnik

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)