Rimac nie osiada na laurach. Chce powalczyć z główną bolączką elektryków

Rimac Nevera podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2023
Rimac Nevera podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2023
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rimac
Kamil Niewiński

19.08.2023 16:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnie miesiące są dla RImaca naprawdę udane - model Nevera święci sukces za sukcesem i bije rekord za rekordem. Chorwacki producent jednak planuje jeszcze mocniej podkręcić i tak już niebotyczne osiągi swojego hiperauta.

Jeszcze parę lat temu mało kto słyszał o takiej firmie, jak Rimac. Mamy jednak 2023 rok, a Mate Rimac, chorwacki wynalazca i biznesmen, jest prezesem nie tylko swojej własnej marki, ale również i Bugatti, a jego nazwisko znajduje się coraz częściej na ustach świata motoryzacji. Ostatnio dzieje się to najczęściej z uwagi na Rimaca Neverę - kapitalny elektryczny hipersamochód.

Nevera ma na swoim koncie wiele rekordów prędkości, a także pobiła rekord nitki Nordschleife w kategorii produkowanych seryjnie samochodów elektrycznych. Możliwości tego auta są wręcz zatrważające - 1914 KM, 2360 Nm i przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie zaledwie… 1,81 sekundy!

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rimac zaprezentował podczas odbywającego się w Monterey w stanie Kalifornia wydarzenia "The Quail, A Motorsports Gathering" nową edycję Nevery o nazwie Time Attack, która upamiętnia pobicie rekordu na Nürburgringu. Chorwaci jednak nie mają zamiaru się zatrzymywać i przy okazji przygotowywania typowo torowej edycji swojego hiperauta postarają się wycisnąć z tej konstrukcji jeszcze więcej.

Myśląc o torowej wersji Nevery, z pewnością powinniśmy popracować nad tym, by była ona lżejsza. Potrzebnych jest również kilka innych ulepszeń, aby zapewnić sztywność i aby lepiej połączyć samochód z kierowcą.

Emilio Scervodyrektor techniczny marki Rimac w rozmowie z portalem Motor1

Osiągi Nevery są rzecz jasna wręcz absurdalne, lecz równocześnie model ten waży aż 2150 kg. Oczywiście masa jest jednym z najpoważniejszych problemów samochodów elektrycznych i na razie producenci nie mają na to remedium, przynajmniej mając na uwadze obecną technologię. Być może jednak Rimac zdoła odchudzić Neverę, wykrzesując z niej jeszcze więcej potencjału.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)