Renault Trafic i Opel Vivaro - latem w salonach

Bliźniacze dostawczaki będą dzielić ze sobą płytę podłogową i przynajmniej jeden nietypowy silnik.

Renault Trafic i Opel Vivaro - latem w salonachRenault Trafic
Piotr Wereszczyński

Choć zmiany w segmencie aut dostawczych nie mają aż tak dużego znaczenia jak w przypadku zwykłych osobówek, to raz na jakiś czas przychodzi chwila debiutu nowego modelu. Renault i Opel postanowiły wykonać ten krok wspólnie, zapowiadając prezentację nowych generacji modeli Trafic i Vivaro.

Opel Vivaro
Opel Vivaro

W przypadku aut tego segmentu nie zwykło się mówić o stylistyce. Z jednej strony jest to spowodowane typowo użytkowym charakterem tych aut, z drugiej - to po prostu drugorzędna kwestia w procesie projektowania. Zarówno w przypadku Renault, jak i Opla trudno mówić o fajerwerkach: nadwozia są ładne i przede wszystkim praktyczne.

Gama obu samochodów będzie obejmować dwa rozstawy osi i dwie wysokości, co w połączeniu z różnymi rodzajami zabudów d całkiem spore możliwości dostosowania samochodów do swoich potrzeb. Dla wymagających w ofertach producentów pozostają jeszcze Renault Master i Opel Movano - w przypadku tych aut możliwości konfiguracji nadwozia są dużo większe.

Opel Vivaro
Opel Vivaro

Informacje podane przez firmy są jedynie wstępnymi zajawkami samych samochodów. Dlatego też nie jest znana np. gama silników oferowanych do aut. Wiadomo jedynie, że pod maskami dostawczaków znajdzie się diesel o pojemności 1,6 l.

Chodzi o podwójnie doładowaną jednostkę, która może rozwijać moce od 130 KM do 180 KM. Muszę przyznać, że nie popieram decyzji producentów o wprowadzeniu tego motoru - właściciele mogą mieć poważne problemy ze zrobieniem dużych przebiegów swoimi furgonetkami. Pozostaje mieć nadzieję, że większe, mniej wysilone diesle również trafią pod maski nowości Renault i Opla.

Renault Trafic - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Opel Vivaro - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"