Renault Trafic i Opel Vivaro - latem w salonach

Bliźniacze dostawczaki będą dzielić ze sobą płytę podłogową i przynajmniej jeden nietypowy silnik.

Renault TraficRenault Trafic
Piotr Wereszczyński

Choć zmiany w segmencie aut dostawczych nie mają aż tak dużego znaczenia jak w przypadku zwykłych osobówek, to raz na jakiś czas przychodzi chwila debiutu nowego modelu. Renault i Opel postanowiły wykonać ten krok wspólnie, zapowiadając prezentację nowych generacji modeli Trafic i Vivaro.

Opel Vivaro
Opel Vivaro

W przypadku aut tego segmentu nie zwykło się mówić o stylistyce. Z jednej strony jest to spowodowane typowo użytkowym charakterem tych aut, z drugiej - to po prostu drugorzędna kwestia w procesie projektowania. Zarówno w przypadku Renault, jak i Opla trudno mówić o fajerwerkach: nadwozia są ładne i przede wszystkim praktyczne.

Gama obu samochodów będzie obejmować dwa rozstawy osi i dwie wysokości, co w połączeniu z różnymi rodzajami zabudów d całkiem spore możliwości dostosowania samochodów do swoich potrzeb. Dla wymagających w ofertach producentów pozostają jeszcze Renault Master i Opel Movano - w przypadku tych aut możliwości konfiguracji nadwozia są dużo większe.

Opel Vivaro
Opel Vivaro

Informacje podane przez firmy są jedynie wstępnymi zajawkami samych samochodów. Dlatego też nie jest znana np. gama silników oferowanych do aut. Wiadomo jedynie, że pod maskami dostawczaków znajdzie się diesel o pojemności 1,6 l.

Chodzi o podwójnie doładowaną jednostkę, która może rozwijać moce od 130 KM do 180 KM. Muszę przyznać, że nie popieram decyzji producentów o wprowadzeniu tego motoru - właściciele mogą mieć poważne problemy ze zrobieniem dużych przebiegów swoimi furgonetkami. Pozostaje mieć nadzieję, że większe, mniej wysilone diesle również trafią pod maski nowości Renault i Opla.

Renault Trafic - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Opel Vivaro - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa