Renault Scenic, Subaru Levorg, Kia Niro i Toyota Hilux w testach Euro NCAP
Organizacja Euro NCAP przebadała właśnie cztery modele, z czego dwa w dwóch wersjach wyposażenia: standardowej i z dodatkowymi pakietami bezpieczeństwa. Jaki poziom ochrony zapewniają nowości spod znaku Renault, Subaru, Kii i Toyoty?
31.08.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:04
Scenic, jak przystało na Renault nie zawiódł oczekiwań uzyskując wynik pięciu gwiazdek bez żadnego ale. Francuski minivan świetnie chroni dorosłych pasażerów jak i dzieci. Nieco gorzej, choć nadal nieźle wypada w zakresie bezpieczeństwa pieszych oraz kwestii systemów bezpieczeństwa aktywnego. Nieco lepszą średnią uzyskało Subaru Levorg, które podobnie jak Renault zapewnia świetną ochronę dorosłych jak i dzieci, a dodatkowo bardziej dba o bezpieczeństwo pieszych. Na pokładzie Subaru znajdziemy także więcej systemów bezpieczeństwa, za co Subaru uzyskało wynik 68%.
Dwa pozostałe auta rozbite przez Euro NCAP to hybrydowy crossover Kii, model Niro oraz dobrze znany pickup Toyoty - Hilux. Wyniki osiągnięte zarówno przez Niro jak i Hiluxa budzą mieszane uczucia. Obydwie konstrukcje w standardowych wydaniach nie osiągnęły bowiem wyniku 5 gwiazdek. Niro otrzymało 4 gwiazdki, a Hilux tylko 3, co jak na dzisiejsze standardy jest dość słabym rezultatem. Pocieszający jest jednak fakt, że wersje doposażone w dodatkowe pakiety zasłużyły już na 5 gwiazdek. Jeśli więc zamierzacie kupić Hiluxa albo Niro, a zależy Wam na bezpieczeństwie, nie decydujcie się na bazowe wydania.
Euro NCAP Crash Test of Renault Scenic 2016
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59 proc.
Euro NCAP Crash Test of Subaru Levorg
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 75 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68 proc.
Euro NCAP Crash Test of Kia Niro 2016
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59 proc.
Kia Niro z Advanced Driving Assistance Pack
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81 proc.
Euro NCAP Crash Test of Toyota Hilux
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.
Toyota Hilux z Toyota Safety Sense
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 63 proc.