Renault angażuje się w elektryczną serię wyścigową Formuła E
Bolidy Formuły E będą budowane przez Spark Racing Technology oraz Renault. O samej serii wyścigowej również wiadomo coraz więcej. Zapowiada się ciekawe widowisko.
17.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25
Bolidy Formuły E będą budowane przez Spark Racing Technology oraz Renault. O samej serii wyścigowej również wiadomo coraz więcej. Zapowiada się ciekawe widowisko.
Elektryczne wyścigówki dla nowej serii FIA będą nazywane Spark-Renault. Porozumienie pomiędzy przedsiębiorstwami przewiduje na początek budowę 42 bolidów Formuły E. W najbliższych miesiącach partnerzy będą opracowywać konstrukcję samochodów. Skupią się przede wszystkim na takich aspektach jak niezawodność i bezpieczeństwo.
Przedstawiciel Renault wyjaśnia, dlaczego zdecydowano się na uczestnictwo w projekcie Formuła E:
Formuła E to ekscytująca okazja, aby zademonstrować doskonałość i niezawodność naszych elektrycznych rozwiązań. Wierzymy, że sporty motorowe to dobry sposób na promocję nowych technologii (...)
Jak informowałem już w listopadzie zeszłego roku, dostawcą silników i osprzętu dla bolidów elektrycznej serii wyścigowej FIA będzie McLaren. Formuła E ma ruszyć już w przyszłym roku. Według wstępnych informacji na starcie każdego Electric Prix, jak nazywane mają być dni wyścigowe, stawać będzie 20 kierowców z 10 zespołów. Electric Prix ma się składać z kwalifikacji oraz trwającego prawdopodobnie krócej niż godzinę wyścigu.
W elektrycznej serii wyścigowej dużym problemem może okazać się zasięg aut, który w przypadku bolidów Spark-Renault szacowany jest na około 25 minut ścigania. Rozwiązanie ma być jednak proste - dwa auta dla każdego kierowcy i pit stop polegający na szybkiej zamianie bolidów.
Lista miast, które w pierwszej kolejności wybrano na organizatorów Electric Prix:
- Miami,
- Los Angeles,
- Pekin,
- Londyn,
- Buenos Aires,
- Rio de Janeiro,
- Rzym,
- Putrajaya.
Źródło: MotorAuthority