Renault angażuje się w elektryczną serię wyścigową Formuła E 

Bolidy Formuły E będą budowane przez Spark Racing Technology oraz Renault. O samej serii wyścigowej również wiadomo coraz więcej. Zapowiada się ciekawe widowisko.

Spark-Renault (Formula E)Spark-Renault (Formula E)
Piotr Ślusarczyk

Bolidy Formuły E będą budowane przez Spark Racing Technology oraz Renault. O samej serii wyścigowej również wiadomo coraz więcej. Zapowiada się ciekawe widowisko.

Elektryczne wyścigówki dla nowej serii FIA będą nazywane Spark-Renault. Porozumienie pomiędzy przedsiębiorstwami przewiduje na początek budowę 42 bolidów Formuły E. W najbliższych miesiącach partnerzy będą opracowywać konstrukcję samochodów. Skupią się przede wszystkim na takich aspektach jak niezawodność i bezpieczeństwo.

Przedstawiciel Renault wyjaśnia, dlaczego zdecydowano się na uczestnictwo w projekcie Formuła E:

Formuła E to ekscytująca okazja, aby zademonstrować doskonałość i niezawodność naszych elektrycznych rozwiązań. Wierzymy, że sporty motorowe to dobry sposób na promocję nowych technologii (...)

Jak informowałem już w listopadzie zeszłego roku, dostawcą silników i osprzętu dla bolidów elektrycznej serii wyścigowej FIA będzie McLaren. Formuła E ma ruszyć już w przyszłym roku. Według wstępnych informacji na starcie każdego Electric Prix, jak nazywane mają być dni wyścigowe, stawać będzie 20 kierowców z 10 zespołów. Electric Prix ma się składać z kwalifikacji oraz trwającego prawdopodobnie krócej niż godzinę wyścigu.

W elektrycznej serii wyścigowej dużym problemem może okazać się zasięg aut, który w przypadku bolidów Spark-Renault szacowany jest na około 25 minut ścigania. Rozwiązanie ma być jednak proste - dwa auta dla każdego kierowcy i pit stop polegający na szybkiej zamianie bolidów.

Lista miast, które w pierwszej kolejności wybrano na organizatorów Electric Prix:

  • Miami,
  • Los Angeles,
  • Pekin,
  • Londyn,
  • Buenos Aires,
  • Rio de Janeiro,
  • Rzym,
  • Putrajaya.

Źródło: MotorAuthority

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery