Rajd Wielkiej Brytanii 2016 - mistrzostwo świata dla Volkswagena

W przedostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata zespół Volkswagen Motorsport sięgnął po raz czwarty z rzędu po koronę mistrzowską. Niemiecka drużyna dziś świętuje nie tylko tytuł, ale także 38. zwycięstwo swojego kierowcy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

Tegoroczny Rajd Wielkiej Brytanii był absolutnie zdominowany przez dwóch zawodników. Sébastien Ogier walczył o zwycięstwo z Ottem Tänakiem. Mistrz świata od pierwszego odcinka specjalnego przewodził stawce i uciekał Estończykowi jadącemu Fordem Fiestą WRC na oponach firmy DMACK. Młody kierowca ani na chwilę nie ustąpił swojemu znacznie bardziej utytułowanemu przeciwnikowi i cały czas zwycięstwo było w jego zasięgu, ale ostatecznie oddał je różnicą 10,2 s.

Reszta stawki była jedynie tłem tego pojedynku. Jari-Matti Latvala miał awarię układu napędowego, a konkretnie pękł wał napędowy. Nie mógł marzyć o rywalizacji w czołówce. Dokładnie ten sam problem miał Andreas Mikkelsen i co ciekawe, również Sébastien Ogier. Tylko on przetrwał bez większej straty czasowej.

Ott Tanak był jedynym kierowcą, który potrafił nawiązać walkę z mistrzem świata.
Ott Tanak był jedynym kierowcą, który potrafił nawiązać walkę z mistrzem świata. © fot. Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Craig Breen z Citroëna rolował w pierwszej fazie rajdu, a Kris Meeke jechał po prostu dużo poniżej oczekiwań i finiszował na piątej pozycji za dwoma Hyundaiami prowadzonymi przez Thierry’ego Neuville’a i Haydena Paddona. Dani Sordo nie radził sobie tak dobrze jak w Hiszpanii i zajął szóste miejsce.

W ostatniej rundzie WRC, w Rajdzie Australii, do rozstrzygnięcia pozostała kwestia wicemistrza świata, choć jest to bez większego znaczenia ponieważ tytuły zostały rozdane. Thierry Neuville, aktualny wicelider klasyfikacji ze 143 punktami na koncie ma szansę powtórzyć swój najlepszy wynik z 2013 roku. Wówczas z zespołem M-Sport również zakończył sezon na drugim miejscu. Jego rywalem będzie Andreas Mikkelsen, który ma obecnie 129 punktów i teoretycznie Hayden Paddon, który ma 126 oczek. Teoretycznie o drugie miejsce będzie walczył również Dani Sordo (119 pkt.)

Rajd Wielkiej Brytanii 2016 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

VW Polo WRCzwycięzca
2.

O. Tanak

R. Molder

Ford Focus WRC+10.2 s
3.

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 WRC+1:35.4 min
4.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 WRC+1:54.9 min
5.

K. Meeke

P. Nagle

Citroen DS3 WRC+2:35.2 min
6.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 WRC+4:02.6 min
7.

J-M. Latvala

M. Attila

VW Polo WRC+4:28.3 min
8.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Focus WRC+4:38.3 min
9.

S. Lefebvre

G. de Turckheim

Citroen DS3 WRC+7:12.2 min
10.

E. Camilli

B. Veillas

Ford Focus WRC+8:19.3 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik