Pudełko – SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm (2012)

Toyota iQ to najmniejszy 4-osobowy samochód sprzedawany na całym świecie. Powoli to autko cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm tuningowych. Jednym z tunerów, którzy już oferują modyfikacje do iQ, jest SR Auto.

Obraz
Olgierd Lachowski

Toyota iQ to najmniejszy 4-osobowy samochód sprzedawany na całym świecie. Powoli to autko cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm tuningowych. Jednym z tunerów, którzy już oferują modyfikacje do iQ, jest SR Auto.

Mała Toyota (tutaj pod marką Scion), choć do tanich nie należy, sprzedaje się całkiem dobrze. Japończycy nie przewidzieli jednak żadnych atrakcyjnych wersji silnikowych i nadwoziowych dla tych osób, które chciałyby jeszcze bardziej wyróżniać się na ulicy.

SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.3
SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.3

Za to SR Auto opracowało zestaw spojlerów, dzięki którym iQ wygląda dużo agresywniej niż normalnie. Zmieniono m.in. przedni zderzak z osłoną chłodnicy (w nowym można się dopatrzyć podobieństw do nosa Mitsubishi Lancera Evo), dodano poszerzające nakładki na przednie błotniki, listwy progowe, spojler na dachu i detale imitujące z tyłu dyfuzor.

SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.8
SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.8

Wszystko w połączeniu z większymi i szerszymi kołami wyposażonymi w czarne 17-calowe felgi Sparco prezentuje się całkiem atrakcyjnie.

Do wnętrza wstawiono nowe przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Cechują się one lepszym trzymaniem bocznym oraz skórzaną i zamszową tapicerką. Również boczki drzwi zostały poprawione.

Niestety, zabrakło tuningu silnika. Pod maską Sciona iQ jest instalowana m.in. 1,3-litrowa jednostka VVT-i (w Polsce niedostępna) o mocy maksymalnej 98 KM i momencie obrotowym 123 Nm. Co prawda dzięki niej Scion nie jest ospały, ale do aut sportowych też nie należy.

SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.4
SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm fot.4

Oficjalnie ten samochód został zaprezentowany na imprezie o nazwie Open Road Scion.

Dane techniczne

  • Typ: R4, 1NR-FE
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1329 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 98 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 73,74 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 123 Nm przy 4400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 17” Sparco
  • Koła tylne: 17” Sparco

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1005 kg
  • Stosunek masy do mocy: 10,26 kg/KM
  • Długość: 2985 mm
  • Wysokość: 1500 mm
  • Rozstaw osi: 2000 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,80 s
  • Prędkość maksymalna: 170 km/hblock position=\inside6030/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem