WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Problemy importera - koniec Seata w Polsce?

Seat to marka, która w czasach swojej świetności na polskim rynku sprzedawała nawet 10 tys. aut rocznie. Niestety, główny polski importer samochodów hiszpańskiego producenta nie może dojść do porozumienia z firmą Seat. Na dodatek Volkswagen zrezygnował z przejęcia dystrybucji tych aut nad Wisłą. Czy to koniec Seata w Polsce?

2013 Seat Leon SC2013 Seat Leon SC
Mariusz Zmysłowski

Seat to marka, która w czasach swojej świetności na polskim rynku sprzedawała nawet 10 tys. aut rocznie. Niestety, główny polski importer samochodów hiszpańskiego producenta nie może dojść do porozumienia z firmą Seat. Na dodatek Volkswagen zrezygnował z przejęcia dystrybucji tych aut nad Wisłą. Czy to koniec Seata w Polsce?

Sieć sprzedaży samochodów hiszpańskiej marki w naszym kraju ma swoje początki w roku 1993. Wtedy jej budowę, wspólnie z Francesco Venturą, byłym wiceprezesem FC Barcelony, zaczął Krystian Poloczek. Czasy się zmieniły, rynek zaczął chętniej czerpać z innych producentów, a Seat został odstawiony na boczny tor. W ubiegłym roku marka, do której niegdyś należało 3 proc. rynku, sprzedała zaledwie 2 tys. aut.

Ponieważ Volkswagen od niedawna ma jednego, wspólnego importera marek całego niemieckiego koncernu, Poloczek stał się tylko zbędnym pośrednikiem. Podjęto próbę sprzedaży firmy zachodniej grupie. Jednak suma, na jaką ją wyceniono, to kilkadziesiąt milionów euro. Takiej kwoty Volkswagen nie chce zapłacić.

Sytuacja jest podbramkowa, ponieważ w 2011 Seat rozwiązał umowę z dotychczasowym importerem. Auta hiszpańskiej marki wciąż możemy znaleźć w salonach, ponieważ zgodnie z nią obowiązuje 3-letni okres wypowiedzenia. Samochodów jest jednak mało. Obecnie 30 salonów w całej Polsce musi podzielić między sobą 300 nowych egzemplarzy. Wynika to z faktu, że w sprawie wypowiedzenia umowy wziął udział warszawski sąd, który zabronił importu Seatów firmie Poloczka.

Obecnie nie wiadomo, jak dalej potoczą się losy hiszpańskiej marki w Polsce. Kto przejmie import Seatów i czy w ogóle do tego dojdzie? Czas pokaże.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej