WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem

Jeśli kiedykolwiek marzyliście o Huracánie mocniejszym niż Aventador S, oto jest. Propozycja O.CT Tuning wzmocniona kompresorem. Dzięki doładowaniu moc wzrosła aż o 192 KM w stosunku do seryjnego wydania.

Obraz
Aleksander Ruciński

5,2-litrowe V10 już w serii nie daje powodów do narzekań. Z racji, że jest to silnik wolnossący, dysponuje sporym potencjałem tuningowym. Specjaliści z O.CT Tuning postanowili to wykorzystać, decydując się na zastosowane sprężarki mechanicznej. W efekcie moc Huracána wzrosła do 794 KM, a maksymalny moment obrotowy do 810 Nm.

To naprawdę imponujące parametry, które znajdują swoje odzwierciedlenie w osiągach. Sprint do setki zajmuje zaledwie 2,7 sekundy. Jeszcze bardziej zaskakuje czas rozpędzania do 200 km/h, wynoszący tylko 8,1 sekundy. Dla porównania, w przypadku seryjnego Huracána wartości te wynoszą odpowiednio 3,4 oraz 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna także wzrosła. Auto bez problemu przekracza 330 km/h.

Obraz

O.CT nie pochwaliło się szczegółami konstrukcyjnymi oferowanego zestawu modyfikacji, zawierającego kompresor. W skład pakietu wchodzą też zapewne modyfikacje układu dolotowego i wydechowego oraz chłodzenia. Tuner zapewnia, że to samo rozwiązanie może zostać zastosowane także w przypadku tylnonapędowego wydania LP580-2.

Oznacza to, że wszyscy posiadacze Huracána mogą skorzystać z dobrodziejstw pakietu O.CT. Muszą to jednak robić rozważnie, ponieważ wzrostowi mocy nie towarzyszą żadne poprawki w kwestii hamulców, czy zawieszenia. Najwyraźniej tuner liczy, że inżynierowie Lamborghini wyliczyli wszystko z wystarczającym zapasem.

Obraz

Do premiery zestawu doładowania, O.CT wykorzystało ciekawie skonfigurowany egzemplarz Huracána Spyder, ubrany w błękitny lakier nadwozia, kontrastujący z ciemnymi wstawkami z włókna węglowego i czarnymi felgami. Wszystko to w parze z ciemnobrązowym wnętrzem - całkiem wysmakowana i rzucająca się w oczy konfiguracja. Szkoda tylko, że tuner nie pochwalił się kosztem przeprowadzonych przeróbek.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik