Poznaj nowe Audi SQ5

Poznaj nowe Audi SQ5

Aleksander Ruciński
9 stycznia 2017

Nowe Audi Q5 nareszcie doczekało się ostrej, sportowej wersji, która właśnie debiutuje w Detroit. Do sprzedaży trafi latem tego roku. Czy jest na co czekać?

Sportowe SUV-y - do niedawna oksymoron, a dziś codzienność. Wszystko za sprawą klientów którzy coraz chętniej łączą praktyczność, poczucie bezpieczeństwa i wysoką pozycję za kierownicą ze sportowymi osiągami. Nie brakuje osób, które całkowicie nie widzą sensu w tego typu konstrukcjach. Wszyscy pozostali powinni dostrzec atuty SQ5.

Nowe wcielenie ostrego SUV-a Audi napędzane jest 350-konnym, trzylitrowym silnikiem TFSI V6, sprzężonym z 8-stopniową, automatyczną przekładnią i napędem Quattro. To optymalna konfiguracja, która co ważne w czasach wszechobecnego downsizingu, zachowuje zdrową proporcję pomiędzy pojemnością i mocą silnika, co owocuje niezłym, maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 500 Nm.

Obraz

Osiągi są najlepszym odzwierciedleniem pracy inżynierów Audi. 5,4 sekundy do setki robi wrażenie w każdym samochodzie. W sporym SUV-ie tym bardziej. Auto jest lżejsze i bardziej zwinne niż poprzednik, a co warte podkreślenia, może być wyposażone w opcjonalne zawieszenie adaptacyjne. Audi twierdzi, że takie rozwiązanie pozwala zachować złoty środek pomiędzy prowadzeniem, a komfortem, niezależnie od warunków drogowych.

Do dotychczasowch trybów jazdy, czyli Comfort, Dynamic, Auto i Individual, Audi dorzuca także Allroad oraz Lift/Offroad. Brzmi poważnie i ma pozwolić na zjechanie z utwardzonych duktów w nieco trudniejszy teren. Wątpliwe jednak, że znajdzie się wielu śmiałków gotowych poświęcić 20-calowe felgi i niskoprofilowe opony.

Obraz

Nowe SQ5 kusi nie tylko technologią i osiągami, ale także całkiem atrakcyjnym wyglądem. Nadwozie ubrane w dodatkowe ospojlerowanie udanie łączy elegancję z nutą zadziorności. Dodatkową atrakcję stanowi bogate wyposażenie. Na pokładzie znajdziemy m.in. nowe multimedia z Internetem LTE, adaptacyjny tempomat, czy system autonomicznego hamowania.

Ceny ostrego SUV-a Audi nie są jeszcze znane. W naszym przypadku powinniśmy poczekać na dokładną europejską specyfikację, która w przeciwieństwie do amerykańskiej będzie być może zawierać także silnik diesla. Dotychczas taki wariant z 326-konnym motorem 3,0 TDI kosztował 288 000 zł. Nie zdziwcie się jeśli następca bez problemu przekroczy kwotę 300 000 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)