Powiew świeżości - Loder1899 C‑Max 2.0 TDCi (2011)
Ostatnim razem, gdy na łamach Autokultu pisaliśmy o firmie Loder1899, rzecz dotyczyła sportowego Forda Focusa RS. Po półtorarocznej przerwie na naszym portalu znowu pojawia się ten niemiecki tuner, tym razem z dużo spokojniejszym autkiem – Fordem C-Max.
22.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:31
Loder1899 postanowił zaprezentować swoje umiejętności na samochodzie wyposażonym w silnik wysokoprężny. Konkretnie jest to jednostka o objętości 2,0 l wspomagana turbosprężarką. W fabrycznym C-Maksie ten silnik oferowany jest w kilku wariantach mocy, a do Lodera trafiło auto z motorem 163-konnym. Firma tuningowa nie informuje, w jaki sposób poprawiła kondycję serca kompaktowego vana Forda (z pewnością chodzi o zmianę ECU). Faktem jest jednak, że przybyło 27 KM mocy i 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego (auto ma teraz 390 Nm).
W porównaniu z normalnym C-Maksem ten przerobiony jest szybszy w sprincie do setki o 0,60 s oraz osiąga o 3 km/h wyższą prędkość. Są to raczej różnice działające skutecznie na podświadomość ewentualnego klienta Lodera1899 niż faktycznie odczuwalne zmiany w osiągach. Możliwe, że poprawiła się elastyczność Forda, ale to będzie możliwe do ocenienia dopiero w testach.
C-Max nie szokuje wyglądem, ale trudno odmówić mu urody i indywidualnego stylu. Przód samochodu nawiązuje do nowego Focusa. Szczególnie widać to po reflektorach i wlocie w zderzaku. Nic jednak w tym dziwnego – Focus i C-Max są braćmi pod względem zastosowanej techniki (m.in. ta sama płyta podłogowa).
Loder dołożył kilka „plastików” do C-Maxa, które mają jeszcze bardziej uatrakcyjnić auto. Są więc: listwa przednia, tylny fartuch z imitacją dyfuzora i listwa pod tylną szybą. Nie wiem jak Wam, ale mi nie do końca odpowiada przedni spojler i tylny fartuch. Wyglądają zbyt „kwadratowo”, tak jakby były zaadaptowane z Focusa 1. generacji. Komplet spojlerów kosztuje 698 euro.
Za sprawą krótszych niż seryjne sportowych sprężyn zawieszenia pasażerowie Forda C-Max siedzą teraz o 35 mm bliżej asfaltu.
Tuner oferuje 5 różnych kompletów kół z felgami o średnicy w zakresie 18-20 cali. Jedno kompletne koło (w zależności od wzoru felgi) kosztuje od 324 do 688 euro.
W przygotowaniu jest sportowy układ wydechowy. Zarówno on, jak i wszystkie pozostałe dodatki użyte w C-Maksie dostępne będą w 7-miejscowym Grand C-Maksie.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1997 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 190 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 95,14 KM/l (seryjny – 81,62 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe
- Koła przednie: 8,0 x 18” Porto, 8,5 x 18” WP, 8,5 x 18” W1, 8,0 x 19” Mauris lub 9,0 x 20” Vertigo Viginti
- Koła tylne: 8,0 x 18” Porto, 8,5 x 18” WP, 8,5 x 18” W1, 8,0 x 19” Mauris lub 9,0 x 20” Vertigo Viginti
- Opony przednie: 235/40 R 18, 235/35 R 18, 235/35 R 19 lub 235/30 R 20
- Opony tylne: 235/40 R 18, 235/35 R 18, 235/35 R 19 lub 235/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1488 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,83 kg/KM (seryjny – 9,13 kg/KM)
- Długość: 4380 mm
- Szerokość: 1828 mm
- Wysokość: 1591 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 2648 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,30 s
- Prędkość maksymalna: 213 km/hblock position=\inside8139/block
Źródło: carscoop