Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017)

Subaru zaprezentowało na nowy rok modelowy poprawki w swoim topowym samochodzie jakim jest WRX oraz WRX STi. Auto nabrało charakteru, a technicznie jest odrobinę lepsze i bardziej funkcjonalne.

Auta zaprezentowano w specyfikacji na rynek amerykański, ale zmiany stylistyczne i techniczne względem modelu europejskiego będą nieznaczne. W obu uwagę zwraca przestylizowany, przedni zderzak, który dzięki bardziej agresywnym liniom, nadaje modelowi WRX więcej sportowego charakteru. Nowe są światła kierunkowe, które podświetlają drogę na zakrętach i skrzyżowaniach. Wykonano je w technologii diodowej.
Auta zaprezentowano w specyfikacji na rynek amerykański, ale zmiany stylistyczne i techniczne względem modelu europejskiego będą nieznaczne. W obu uwagę zwraca przestylizowany, przedni zderzak, który dzięki bardziej agresywnym liniom, nadaje modelowi WRX więcej sportowego charakteru. Nowe są światła kierunkowe, które podświetlają drogę na zakrętach i skrzyżowaniach. Wykonano je w technologii diodowej.
Marcin Łobodziński

08.01.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:45

Subaru Impreza WRX z rocznika modelowego 2017 jest wyposażone w 272-konny motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Stały napęd na cztery koła uzupełniono o aktywne wektorowanie momentu obrotowego. Opcją dla auta jest przekładnia CVT Sport Lineartronic. W przekładni manualnej zmniejszono tarcie wewnętrzne oraz poprawiono pracę synchronizatorów.
Subaru Impreza WRX z rocznika modelowego 2017 jest wyposażone w 272-konny motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Stały napęd na cztery koła uzupełniono o aktywne wektorowanie momentu obrotowego. Opcją dla auta jest przekładnia CVT Sport Lineartronic. W przekładni manualnej zmniejszono tarcie wewnętrzne oraz poprawiono pracę synchronizatorów.
Zmieniono nastawy zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu dla poprawy stabilności. Na nowo skalibrowano elektryczny układ kierowniczy dla lepszego czucia, ale też niższej masy. Lżejsze są poszczególne elementy systemu wspomagania.
Zmieniono nastawy zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu dla poprawy stabilności. Na nowo skalibrowano elektryczny układ kierowniczy dla lepszego czucia, ale też niższej masy. Lżejsze są poszczególne elementy systemu wspomagania.
W modelu WRX STi napędzanym 305-konnym silnikiem, poprawiono przede wszystkim pracę układu napędowego i po raz pierwszy zastosowano 19-calowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 245/35 R19. System Driver Controlled Center Differential AWD sterujący pracą centralnego mechanizmu różnicowego skalibrowano tak, by rozdział momentu pomiędzy osie był łagodniejszy, a jednocześnie zapewniał jeszcze wyższą stabilność na zakrętach.
W modelu WRX STi napędzanym 305-konnym silnikiem, poprawiono przede wszystkim pracę układu napędowego i po raz pierwszy zastosowano 19-calowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 245/35 R19. System Driver Controlled Center Differential AWD sterujący pracą centralnego mechanizmu różnicowego skalibrowano tak, by rozdział momentu pomiędzy osie był łagodniejszy, a jednocześnie zapewniał jeszcze wyższą stabilność na zakrętach.
Pod nowymi obręczami kół, kryje się poprawiony układ hamulcowy, którego dostawcą jest firma Brembo. Nowe są zaciski z sześcioma tłokami z przodu i dwoma z tyłu, a nawiercane tarcze odprowadzają więcej ciepła. Mieszanka części ciernej zastosowana w klockach hamulcowych charakteryzuje się podwyższoną odpornością na przegrzanie oraz lepszym czuciem na pedale hamulca.
Pod nowymi obręczami kół, kryje się poprawiony układ hamulcowy, którego dostawcą jest firma Brembo. Nowe są zaciski z sześcioma tłokami z przodu i dwoma z tyłu, a nawiercane tarcze odprowadzają więcej ciepła. Mieszanka części ciernej zastosowana w klockach hamulcowych charakteryzuje się podwyższoną odpornością na przegrzanie oraz lepszym czuciem na pedale hamulca.
Dla modelu WRX przewidziano opcję w postaci Performance Package, zawierającego fotele kubełkowe Recaro z 8-kierunkową regulacją, malowane na czerwono zaciski hamulcowe z klockami o podwyższonej wydajności oraz 18-calowe obręcze kół o nowym wzorze.
Dla modelu WRX przewidziano opcję w postaci Performance Package, zawierającego fotele kubełkowe Recaro z 8-kierunkową regulacją, malowane na czerwono zaciski hamulcowe z klockami o podwyższonej wydajności oraz 18-calowe obręcze kół o nowym wzorze.
Z nowości, które odnajdziemy w obu wersjach WRX, mamy materiały lepszej jakości, poprawiony podłokietnik z tyłu, wyposażony w uchwyty na kubki. Zmieniono także kieszenie na napoje w panelach drzwi, system otwierania bagażnika oraz zaczepy na relingi dachowe. Lepsze jest wyciszenie kabiny, większy wyświetlacz o przekątnej 5,9 cala w standardowej stacji multimedialnej. W pakiecie Premium ekran ma 7 cali. To zaskakujące, jak wiele uwagi poświęcono detalom zwiększającym funkcjonalność tego bądź co bądź sportowego samochodu, lub przynajmniej auta o sportowym charakterze.
Z nowości, które odnajdziemy w obu wersjach WRX, mamy materiały lepszej jakości, poprawiony podłokietnik z tyłu, wyposażony w uchwyty na kubki. Zmieniono także kieszenie na napoje w panelach drzwi, system otwierania bagażnika oraz zaczepy na relingi dachowe. Lepsze jest wyciszenie kabiny, większy wyświetlacz o przekątnej 5,9 cala w standardowej stacji multimedialnej. W pakiecie Premium ekran ma 7 cali. To zaskakujące, jak wiele uwagi poświęcono detalom zwiększającym funkcjonalność tego bądź co bądź sportowego samochodu, lub przynajmniej auta o sportowym charakterze.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Subarusegment cSubaru Impreza WRX STI
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)