Ponad 300‑konny Opel Astra OPC EXTREME debiutuje [aktualizacja]
Opel w końcu w pełni odsłonił najszybszą drogową Astrę. Odmiana z dopiskiem OPC EXTREME posiada ponad 300 KM.
14.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:38
Źródłem napędu Opla Astry OPC EXTREME jest 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik generujący ponad 300 KM oraz współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Auto wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 6-tłoczkowe zaciski Brembo, tarcze o średnicy 370 mm z przodu oraz 19-calowe felgi, na które naciągnięto opony w rozmiarze 245/35 R19.
Co ważne, Astra OPC EXTREME jest lżejsza oraz normalnej Astry OPC o 100 kg. Osiągnięto to głównie dzięki zastosowaniu włókna węglowego, z którego wykonano m.in. maskę i felgi (same obręcze są o 20 kg lżejsze od aluminiowych). Innym przykładem obniżenia masy jest wykonanie błotników z aluminium – ważą one jedynie po 0,8 kg, podczas gdy stalowe odpowiedniki już po 2,2 kg. Z kolei karbonowy dach waży tylko 2,6 kg, co jest wynikiem ponad 3-krotnie lepszym od stalowego (9,3 kg).
Wewnątrz bezkompromisowej Astry OPC EXTREME można znaleźć klatkę bezpieczeństwa, fotele Recaro z 6-punktową uprzężą Schroth oraz koło kierownicy wykonane częściowo z karbonu oraz pokryte zamszem. Warto zaznaczyć, że Opel pozbył się tylnego rzędu siedzeń.
Jakie są osiągi najszybszego drogowego Opla Astry? Niestety producent na razie się nimi nie pochwalił ale na pewno są dużo lepsze od standardowej Astry OPC (6 s do 100 km/h, 250 prędkości maksymalnej). Opel podtrzymuje, że samochód zostanie wyprodukowany w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy.
[aktualizacja 14 marca]
Opel opublikował wideo promocyjne Astry OPC EXTREME. Nieoficjalne informacje wskazują na to, że produkcyjna wersja auta ujrzy światło dzienne dopiero za rok przy okazji kolejnego genewskiego salonu. Najprawdopodobniej samochód będzie również sprzedawany z kierownicą po prawej stronie. Przewidywany wolumen produkcji to od 50 do 300 egzemplarzy w zależności od zainteresowania potencjalnych klientów.