Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI

Wysoka cena, wysokie koszty utrzymania i zła prasa – to wszystko sprawia, że udział silników Diesla spada sukcesywnie od lat na rynku samochodów osobowych w całej Europie. Również w Polsce, gdzie tylko co czwartym autem wyjeżdżającym z salonu jest diesel. Które modele z silnikami zasilanymi olejem napędowym są jednak najpopularniejsze?

Silnik 2.0 TDI w Skodzie Octavii
Silnik 2.0 TDI w Skodzie Octavii
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

15.09.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:44

Polacy nie są naiwni i nie przejęli się specjalnie rozpętaną w 2015 roku aferą spalinową z udziałem koncernu Volkswagena. To właśnie modele tego koncernu zasilane silnikami TDI najczęściej są rejestrowane w naszym kraju.

Numerem jeden jest Škoda Octavia, co oczywiście można zrozumieć, ponieważ ten model jest też ogólnie liderem rynku. Jednak tego samego nie można powiedzieć ani o Volkswagenie Passacie, ani o Škodzie Superb – oba auta znalazły się w pierwszej czwórce. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów z silnikami wysokoprężnymi jest aż pięć modeli z grupy Volkswagena.

W czołówce jest też Volvo XC60 – najpopularniejszy samochód marki premium w kraju, a jednocześnie bardzo popularny SUV. Warto zauważyć, że udział diesla w tym właśnie modelu jest ogromny. Tylko garstka klientów wybiera wersje benzynowe. Znacznie powyżej średniej udziału diesla, wynoszącej 26,4 proc. jest aż osiem z pokazanych w tabeli samochodów.

Najpopularniejsze samochody z silnikami Diesla w Polsce

Marka i model

liczba rejestracji

styczeń-sierpień 2017

udział diesla w modelu
Skoda Octavia540643%
Volvo XC60355293%
Volkswagen Passat344661%
Skoda Superb288263%
Ford Focus252237%
Ford Mondeo220767%
Hyundai Tucson195442%
Volkswagen Tiguan191851%
Volkswagen Golf187620%
Opel Astra171116%
źródło: Samar

Warto dodać, że duży wpływ na zakup samochodów z silnikami Diesla mają floty, które też powoli przechodzą na napęd benzynowy i hybrydowy. Również auta premium są chętnie kupowane z jednostkami wysokoprężnymi, do których nie trzeba lub wystarczy niewiele dopłacić. Natomiast wysoka moc i pojemność wystarczają, by zapewnić odpowiednie do klasy samochodu osiągi.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)