WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Plażowa pięćsetka w dwóch wydaniach. Włosi świętują 60-lecie wersji Spiaggina

Fiat 500, jak przystało na modnego mieszczucha, doczekał się już wielu wersji specjalnych. Oto kolejna z nich - Spiaggina, która powstała by uczcić 60-te urodziny plażowej legendy z Włoch.

Spiaggina, jak chyba każda "pięćsetka" prezentuje się po prostu świetnieSpiaggina, jak chyba każda "pięćsetka" prezentuje się po prostu świetnie
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wszystko zaczęło się w 1958 roku, kiedy to włoska firma Carozzeria Ghia stworzyła ciekawą interpretację Fiata 500. Auto produkowano do 1965 roku, określając je w tym czasie różnymi nazwami: "Jolly", "Buggy", czy wreszcie "Spiaggina". Był to bardzo prosty, żeby nie powiedzieć spartański pojazd, pozbawiony dachu i drzwi, z miejscem dla czterech osób. Idealne auto na przejażdżki po plaży.

"Spiaggina" była sprzedawana w Europie, RPA i Stanach Zjednoczonych i z uwagi na swój wyjątkowy charakter, cieszyła się zainteresowaniem wielu znanych osobistości. 60 lat później, Fiat postanowił wskrzesić legendę, prezentując edycję specjalną, która doczeka się zaledwie 1958 egzemplarzy - w hołdzie dla roku, w którym "urodził się" oryginał.

Włosi zadbali o odpowiednie dodatki, nawiązujące stylem do lat 50-tych i 60-tych. Klienci mogą liczyć na charakterystyczny lakier Volare Blue, przełamany białymi dodatkami takimi jak ozdobne paski na nadwoziu, czy 16-calowe felgi. Auto będzie dostępne wyłącznie w wersji z otwieranym, miękkim dachem w barwie kości słoniowej.

Fiat 500 Spiaggina ’58 footage

Identyczną kolorystykę znajdziemy w bogato wyposażonej kabinie z fotelami o prążkowanej fakturze, klimatyzacją, systemem Uconnect, cyfrowym zestawem wskaźników oraz oczywiście oznaczeniami edycji specjalnej. Pod maską natomiast ukryto benzynowy silnik 1,2 o mocy 69 KM. To jedyny motor dostępny w tym wariancie.

Garage Italia poszło jeszcze dalej, całkowicie rezygnując z dachu.
Garage Italia poszło jeszcze dalej, całkowicie rezygnując z dachu. © mat.prasowe

Co ciekawe, Fiat nie jest jedyną firmą, która postanowiła uczcić urodziny "Spiagginy". Swój projekt przygotowało także studio Garage Italia, które stworzyło mocno zmodyfikowaną pięćsetkę, całkowicie pozbawiono dachu. Tylną kanapę zastąpiono pojemnym bagażnikiem, wykończonym w drewnie. Autko prezentuje się świetnie. Dla chętnych mamy świetną informację - Garage Italia zamierza stworzyć kilka sztuk na zamówienie. Chętnych na pewno nie zabraknie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery