Pierwsze zdjęcia Dacii Duster o mocy 850 KM!
Pod koniec stycznia informowaliśmy o planach Dacii odnośnie do specjalnej wersji modelu Duster, która weźmie udział w tegorocznym "wyścigu do chmur", czyli słynnym podjeździe na Pikes Peak. Oto pierwsze zdjęcia tego 850-konnego potwora.
22.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:47
Pod koniec stycznia informowaliśmy o planach Dacii odnośnie do specjalnej wersji modelu Duster, która weźmie udział w tegorocznym "wyścigu do chmur", czyli słynnym podjeździe na Pikes Peak. Oto pierwsze zdjęcia tego 850-konnego potwora.
Zdjęcia zostały ujawnione przez kierowcę - Jean-Philippe'a Dayrauta - który ma poprowadzić Dustera na szczyt amerykańskiego wzgórza. Na fotografiach możemy zobaczyć samochód w fazie budowy oraz finalny pojazd w tunelu aerodynamicznym. Jak widać, Dacia Duster przygotowywana do podjazdu na Pikeas Peak jest ewolucją samochodu startującego w serii wyścigów na śniegu i lodzie - Trophee Andros.
Samochód nie ma zbyt wiele wspólnego z seryjnym Dusterem - wyścigowa wersja będzie wyposażona w centralnie umieszczony silnik, specjalnie skonstruowane na potrzeby tego modelu podwozie i oczywiście nadwozie zakończone ogromnym spojlerem tylnym, którego zadanie polega na wytwarzaniu siły dociskającej pojazd do podłoża na wysokościach, na których powietrze jest już rozrzedzone. Do kompletu z przodu zainstalowano także sporych rozmiarów splitter.
Na razie Dacia nie ujawniła zbyt wielu szczegółów, ale najprawdopodobniej pojazd będzie wyposażony w centralnie umieszczony silnik z Nissana GT-R (dla niezorientowanych - oto cykl powiązań: Dacia -> Renault-> Nissan), który został poddany kilku modyfikacjom i w wyczynowej Dacii ma generować około 850 KM! Masa pojazdu ma natomiast oscylować w granicach 900 kilogramów.
Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać oficjalnego materiału wideo ukazującego tego potwora w akcji. Ostatnią fazę testów zaplanowano na 5 czerwca, a już pod koniec następnego miesiąca Dacia Duster zadebiutuje w tegorocznym podjeździe na Pikes Peak. Przypominam, że liczy on prawie 20 kilometrów i 156 zakrętów, a różnica poziomów startu i mety wynosi ponad 1400 metrów.
Źródło: Carscoop