Peugeot wyzywa VW Golfa GTI na pojedynek

Okazuje się, że Peugeot nie zrezygnował kompletnie z produkcji samochodów z symbolem GTi. Wygląda na to, że program ten został po prostu na jakiś czas zawieszony. Aktualnie jesteśmy świadkami jego restartu, bowiem pojawiły się pierwsze informacje na temat sportowego hatchbacka 308 GTi. Ma być oferowany wyjątkowo w wersji 5-drzwiowej i będzie dostępny jedynie na europejskich rynkach. Czy Golf GTI może się bać?

Obraz
Mateusz Gajewski

Okazuje się, że Peugeot nie zrezygnował kompletnie z produkcji samochodów z symbolem GTi. Wygląda na to, że program ten został po prostu na jakiś czas zawieszony. Aktualnie jesteśmy świadkami jego restartu, bowiem pojawiły się pierwsze informacje na temat sportowego hatchbacka 308 GTi. Ma być oferowany wyjątkowo w wersji 5-drzwiowej i będzie dostępny jedynie na europejskich rynkach. Czy Golf GTI może się bać?

O tym już zadecydują klienci. My natomiast postaramy się Wam zaprezentować sylwetkę wspomnianego Peugeota. Pod jego maską pracuje silnik 1,6-litra THP, który można również znaleźć w innych produktach francuskiego producenta, ale także pod maskami MINI czy Citroena (jednostka ta pojawiła się również w Peugeocie RCZ).

Produkuje ona 200KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 275Nm. Całość przekazywana jest na przednią oś, za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni. Producent twierdzi, że pojazd przyspiesza do "setki" w 7,7-sekundy. Średnie zapotrzebowanie na paliwo nie powinno przy tym przekroczyć 7-litrów na 100-kilometrów. Emisja spalin to 159g CO2 na kilometr.

Obraz

Poprawiono zawieszenie, obniżając sylwetkę samochodu o 10mm, a do tego dorzucono nieco większe hamulce (340mm z przodu i 290mm z tyłu). Peugeot 308 GTi "stoi" na 18-calowych felgach, z oponami 225/40. Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, to na uwagę zasługują przede wszystkim dodatki z włókna węglowego (m.in. z przodu pojazdu), lotka dachowa, tylny dyfuzor w kolorze Perla Nera (czarny), logo GTi, a także podwójna, chromowana końcówka układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy natomiast sportowe fotele, aluminiowe dodatki, sportową kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią, a także wykończenie z perłowej czerni.

We Francji sprzedaż modelu 308 GTi rozpocznie się 10 czerwca. Ceny wyjściowe zaczynają się od 26900 euro.[block position="inside"]9010[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery