Peugeot 308 PureTech ustanawia rekord zużycia paliwa!

PEUGEOT 308 wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy PureTech ustanawia rekord zużycia paliwa!

Peugeot 308 PureTech ustanawia rekord zużycia paliwa! 1
Platforma Autokult

Informacja prasowa

W gamie PEUGEOT 308, nagrodzonego w Europie tytułem „Samochodu Roku 2014”, debiutuje nowa turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wersja hatchback w standardowej specyfikacji produkcyjnej właśnie ustanowiła nowy rekord zużycia paliwa: 2,85 litra na 100 kilometrów i 1810 kilometrów przejechanych na jednym pełnym zbiorniku paliwa!

Rekord został pobity na torze Almeria w Hiszpanii pod nadzorem francuskiej organizacji testowej UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Standardowy PEUGEOT 308, wyposażony w nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech oraz sześciobiegową przekładnię manualną, pozostawał w ruchu przez ponad 32 godziny, zużywając przy tym 51,4 litra paliwa. Tym samym, PEUGEOT 308 ustanowił nowy rekord zużycia paliwa i odległości pokonanej na jednym pełnym zbiorniku paliwa. Ten doskonały wynik jest zasługą kilku kierowców, którzy podczas testu na zmianę zasiadali za kierownicą auta.

Rekord został ustanowiony w modelu w standardowej specyfikacji produkcyjnej, w związku z czym PEUGEOT 308 1.2 e-THP 130 staje się nową referencją w kwestii zużycia paliwa dla produkowanych seryjnie samochodów z silnikami benzynowymi. Kompaktowy, ekologiczny i mocny, nowy silnik z turbodoładowaniem łączy wysoką wydajność z najnowocześniejszymi technologiami. Jednostka wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz bardzo wydajną turbosprężarkę nowej generacji (pracującą z prędkością 240 000 obr./min.), reprezentując prawdziwy przełom technologiczny. Silnik pracujący pod maską najbardziej kompaktowego i najlżejszego samochodu w swoim segmencie może w pełni zaprezentować swój dynamiczny i ekonomiczny potencjał.

PEUGEOT 308 w wersji z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 120 KM - która zużywa średnio 3,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr - również jest referencją dla pozostałych modeli w swojej klasie, po raz kolejny demonstrując wysoką jakość wykonania i spójne podejście do kwestii projektu całego auta. PEUGEOT 308 1.2 e-THP 130,

który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec marca tego roku, oficjalnie zużywa 4,6 l/100 km i emituje 107 gramów CO2 na kilometr. Wersja ta uzupełnia gamę jednostek napędowych oferowanych w modelu 308, obejmującą trzy silniki benzynowe (od 82 do 155 KM) oraz cztery wysokoprężne (od 92 do 150 KM). Turbodoładowany silnik benzynowy PureTech w wersji o mocy 110 KM przewidywany jest także w gamie modelowej 208 i 2008.

Informacja prasowa

źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne