Peugeot 308 GT - sportowa odmiana samochodu roku

Peugeot wprowadza do gamy jednostek napędowych modelu 308 nowe silniki i nadaje autom sportowego sznytu. Oto Peugeot 308 GT 205 i GT 180 w wersji hatchback i SW.

Obraz
Marcin Łobodziński

Pierwsza odmiana napędzana jest silnikiem benzynowym 1,6 THP o mocy jak sama nazwa wskazuje 205 KM. GT 180 ma pod masą diesla BlueHDi o mocy 180 KM. Obie wersje przeszły szereg subtelnych zmian. Najbardziej widoczną jest pakiet optyczny z przeniesionym na grill logo producenta i znaczkami GT oraz reflektorami LED. Ponadto mamy nowe wloty powietrza do silnika i nowe wyloty spalin z podwójnymi końcówkami po obu stronach tylnego zderzaka. Tylko dla tego modelu Peugeot zarezerwował lakier Magnetic Blue. Całość uzupełniają poszerzające progi i 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3.

Zawieszenie obniżono o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Jest sztywniejsze o 10-20 % w zależności od wersji. Z przodu zastosowano przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, z tyłu 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Obraz

Wnętrze utrzymane jest w sportowym klimacie. Seryjna skórzana tapicerka uzupełniona została Alcantarą lub opcjonalnie skórą Club Nappa. Wykończenie czerwoną nicią to kolejny smaczek. Podobnie jak na zewnątrz i tu nie brakuje znaczków GT.

Silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start współpracuje z 6-stopniową manualną przekładnią. Jego maksymalny moment obrotowy to 285 Nm dostępny w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko dzięki turbosprężarce Twin-Scroll, bezpośredniemu wtryskowi paliwa, zmiennemu skokowi zaworów ssących i systemowi zmiennych faz rozrządu.

Obraz

Diesel BlueHDi 180 uzyskuje maksymalną moc już przy 3 750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2000 obr./min. W jego wnętrzu wprowadzono zmiany w postaci nowej komory spalania, stopnia sprężania podniesionego do 16,7 i oleju silnikowego o bardzo niskiej lepkości 0W15. Silnik ten odchudzono o 7 kg, m. in. poprzez zmniejszenie grubości ścianek korpusu. GT 180 jest dostępny tylko z 6-biegowym automatem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥