Peugeot 308 GT - sportowa odmiana samochodu roku

Peugeot wprowadza do gamy jednostek napędowych modelu 308 nowe silniki i nadaje autom sportowego sznytu. Oto Peugeot 308 GT 205 i GT 180 w wersji hatchback i SW.

Obraz
Marcin Łobodziński

Pierwsza odmiana napędzana jest silnikiem benzynowym 1,6 THP o mocy jak sama nazwa wskazuje 205 KM. GT 180 ma pod masą diesla BlueHDi o mocy 180 KM. Obie wersje przeszły szereg subtelnych zmian. Najbardziej widoczną jest pakiet optyczny z przeniesionym na grill logo producenta i znaczkami GT oraz reflektorami LED. Ponadto mamy nowe wloty powietrza do silnika i nowe wyloty spalin z podwójnymi końcówkami po obu stronach tylnego zderzaka. Tylko dla tego modelu Peugeot zarezerwował lakier Magnetic Blue. Całość uzupełniają poszerzające progi i 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3.

Zawieszenie obniżono o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Jest sztywniejsze o 10-20 % w zależności od wersji. Z przodu zastosowano przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, z tyłu 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Obraz

Wnętrze utrzymane jest w sportowym klimacie. Seryjna skórzana tapicerka uzupełniona została Alcantarą lub opcjonalnie skórą Club Nappa. Wykończenie czerwoną nicią to kolejny smaczek. Podobnie jak na zewnątrz i tu nie brakuje znaczków GT.

Silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start współpracuje z 6-stopniową manualną przekładnią. Jego maksymalny moment obrotowy to 285 Nm dostępny w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko dzięki turbosprężarce Twin-Scroll, bezpośredniemu wtryskowi paliwa, zmiennemu skokowi zaworów ssących i systemowi zmiennych faz rozrządu.

Obraz

Diesel BlueHDi 180 uzyskuje maksymalną moc już przy 3 750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2000 obr./min. W jego wnętrzu wprowadzono zmiany w postaci nowej komory spalania, stopnia sprężania podniesionego do 16,7 i oleju silnikowego o bardzo niskiej lepkości 0W15. Silnik ten odchudzono o 7 kg, m. in. poprzez zmniejszenie grubości ścianek korpusu. GT 180 jest dostępny tylko z 6-biegowym automatem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej