Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroen C1 - facelifting trojaczków

Peugeot 107, Citroen C1 oraz Toyota Aygo to 3 miejskie maluchy, które zadebiutowały na rynku w 2005 roku jako wspólny projekt koncernu PSA oraz Toyoty. W 2008 roku zostały one delikatnie odświeżone, jednak teraz firmy uznały, że należy przeprowadzić ponowny facelifting. Przyjrzyjmy się każdemu z nich z osobna.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Citroen C1

Obraz

Podobnie jak w przypadku Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo, w nowym, odświeżonym Citroenie C1 także pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED. Francuski producent umieścił je jednak na plastikowych dokładkach, na których znajdują się także światła przeciwmgłowe.

Ponadto Citroen odświeżył wygląd przedniego pasa, pojawił się nowy grill oraz siatka maskująca, a także nowe logo francuskiego producenta. W przeciwieństwie do Toyoty, Peugeot oraz Citroen pokrywają farbę tylko część bocznych lusterek, co w przypadku C1 wygląda naprawdę interesująco.

Obraz

Ponadto Francuzi popracowali trochę we wnętrzu, gdzie także pojawiło się kilka zmian i podobnie jak w przypadku bliźniaków tutaj też znajdzie się nowy system audio z USB i Bluetooth. Na zewnątrz do wyboru klienci będą mieli nową paletę felg aluminiowych oraz lakierów.

Citroena C1 także będzie napędzała jednostka 1,0 o mocy 68 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego. 99 g CO2/km oraz średnie spalanie na poziomie 4,3 l na 100 km udało się osiągnąć dzięki wydłużeniu 3. biegu.

C1 ma zadebiutować na targach motoryzacyjnych w Brukseli już 10 stycznia. Cała trójka powinna pojawić się w salonach w lutym lub marcu tego roku. Obecnie za 3-drzwiowego Citroena C1 trzeba zapłacić od 35 200 zł.

Obraz

Toyota Aygo

Obraz

Spośród całej trójki Toyota Aygo jest zdecydowanie najbardziej charakterystycznym autem, zwłaszcza teraz, po faceliftingu. Japoński producent, który wraz z koncernem PSA opracował platformę B-Zero także wyposażył swojego mieszczucha w diody LED.

Toyota umieściła je jednak tuż nad krawędzią zderzaka, na tej samej wysokości, na której znajdują się światła przeciwmgłowe. Poza tym odświeżono delikatnie wygląd przedniego pasa, pojawił się też przestylizowany grill.

Obraz

We wnętrzu poliftingowej Toyoty Aygo można odnaleźć zmienioną deskę rozdzielczą z nową kierownicą oraz innymi materiałami wykończeniowymi. Pojawi się tutaj także system audio z możliwością przesyłania piosenek przez USB czy Bluetooth, który współpracuje także z telefonem komórkowym.

Pod maską Toyoty również pracuje jednostka 1,0 o mocy 68 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego. Ten silnik również został delikatnie poprawiony i teraz ma emitować 99 g CO2 na każdy przejechany km i średnio spalać 4,3 l paliwa na 100 km. Obecnie za Toyotę Aygo sprzed faceliftingu trzeba zapłacić od 32 300 zł.

Obraz

Peugeot 107

Obraz

Ściśle współpracujący z Citroenem w ramach koncernu PSA, Peugeot przeprowadził kolejny facelifting modelu 107, który w 2005 roku zastąpił na rynku brata bliźniaka Citroena Saxo, a więc 106. Najbardziej zauważalne zmiany zaszły w pasie przednim auta. Tutaj pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED, które trafiają dzisiaj do każdego nowego/poliftingowego pojazdu.

W przypadku Peugeota zostały one umiejscowione dość wysoko, a światła przeciwmgłowe znajdują się teraz trochę niżej. Charakterystyczny uśmiech modelu 107 jest teraz jeszcze bardziej uwydatniony.

Obraz

Ulepszony został także 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 l. Jednostka produkuje 68 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego i w połączeniu z 5-biegową manualną przekładnią pozwala autu przyspieszać od 0 do 100 km/h w 14,2 s i osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Usprawnienia dotyczą zmniejszenia emisji CO2. Nowy 107 ma produkować zaledwie 99 g CO2/km, podczas gdy starsza wersja emitowała 103 g CO2.

Poliftingowy 107 będzie dostępny w 3 wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure. Obecnie za auto trzeba zapłacić od 35 200 zł, nie wiadomo w jakim przedziale będą kształtowały się ceny odświeżonej wersji.

Obraz

Źródło: WCFWCFWCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥