Peter Schreyer pierwszym zagranicznym prezydentem marki Kia

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

I to nie byle jakie, gdyż Schreyer tym samym stał się jedną z trzech najważniejszych postaci w firmie i pierwszym człowiekiem z zagranicy, który piastuje urząd prezydenta koreańskiej marki Kia. Wielka trójka wygląda teraz następująco: główny dowodzący - Chung Mong Koo, jego syn - Chung Eui Sun i Peter Schreyer. Peter nie zamierza jednak spocząć na laurach, gdyż dalej będzie szefem projektantów Kii.

Przypomnijmy, że Peter Schreyer opuścił koncern Volkswagena w roku 2006, a jego dziełami dla VW AG są między innymi: pierwsza generacja Audi TT i Volkswagen New Beetle. W 2006 roku przygoda Petera z grupą VW AG się skończyła, co wyszło na dobre marce Kia, a sam Schreyer stał się postacią rozpoznawalną w motoryzacyjnym świecie. W jednym z niedawnych wywiadów sam Ferdinand Piech stwierdził, że w 2006 roku koncern VW AG powinien zatrzymać Schreyera i błędem była zgoda na jego odejście z firmy.

Źródło: CarscoopAutoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł