Peter Schreyer pierwszym zagranicznym prezydentem marki Kia

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

I to nie byle jakie, gdyż Schreyer tym samym stał się jedną z trzech najważniejszych postaci w firmie i pierwszym człowiekiem z zagranicy, który piastuje urząd prezydenta koreańskiej marki Kia. Wielka trójka wygląda teraz następująco: główny dowodzący - Chung Mong Koo, jego syn - Chung Eui Sun i Peter Schreyer. Peter nie zamierza jednak spocząć na laurach, gdyż dalej będzie szefem projektantów Kii.

Przypomnijmy, że Peter Schreyer opuścił koncern Volkswagena w roku 2006, a jego dziełami dla VW AG są między innymi: pierwsza generacja Audi TT i Volkswagen New Beetle. W 2006 roku przygoda Petera z grupą VW AG się skończyła, co wyszło na dobre marce Kia, a sam Schreyer stał się postacią rozpoznawalną w motoryzacyjnym świecie. W jednym z niedawnych wywiadów sam Ferdinand Piech stwierdził, że w 2006 roku koncern VW AG powinien zatrzymać Schreyera i błędem była zgoda na jego odejście z firmy.

Źródło: CarscoopAutoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟