Paryż 2010 | 2015 Lotus Eterne

Lotus Eterne to prawdziwy przełom w historii Lotusa. Jest to bowiem koncept 4-drzwiowego, ekskluzywnego coupe z miejscem dla 4 osób, które ma konkurować m.in. z Astonem Martinem Rapide. Lotus planuje wprowadzić tego typu pojazd na rynek w 2015 roku.

Lotus EterneLotus Eterne
Arkadiusz Gabrysiak

Lotus Eterne to prawdziwy przełom w historii Lotusa. Jest to bowiem koncept 4-drzwiowego, ekskluzywnego coupe z miejscem dla 4 osób, które ma konkurować m.in. z Astonem Martinem Rapide. Lotus planuje wprowadzić tego typu pojazd na rynek w 2015 roku.

Eterne ma powstać na tej samej, lecz wydłużonej płycie podłogowej, co model Elite, który ma trafić do salonów w 2014 roku. Elite ma być klasycznym, 2-drzwiowym coupe, a Eterne - 4-drzwiową limuzyną o sylwetce przypominającej coupe. To duże i ciężkie, ważące 1800 kg auto ma być napędzane tym samym silnikiem, co Elite i nowy Esprit, a więc 5,0-litrową jednostką w układzie V8, która generuje około 620 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 720 Nm. Jednak w przypadku Eterne i Elite silnik będzie umieszczony z przodu.

Lotus Eterne pierwsze 100 km/h osiągnie już w 4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 315 km/h. Samochód ma trafić do salonów w 2015 roku w przewidywanej cenie zaczynającej się od 120 000 funtów.

Podsumowanie

Oczywiście wszystko będzie zależało od kondycji finansowej firmy. Jednak jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prezentowane koncepty dostaną zielone światło. Do tego czasu wygląd każdego z tych konceptów może się jeszcze zmienić.

A jak Wam podobają się nowe propozycje Lotusa? Według mnie wszystkie są zbyt podobne do siebie i na pierwszy rzut oka tak naprawdę nie widać większych różnic. Jednak nowy język stylistyczny Lotusa jest bardzo nowoczesny i ma spore szanse powodzenia na współczesnym i przyszłym rynku. A jakie jest Wasze zdanie?[block position="inside"]8645[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny