Oto zupełnie nowy Jeep Compass. Ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces

Jest większy, ładniejszy, lepiej wyposażony i dostępny z szerszą gamą napędów. A przy tym - jak na Jeepa przystało - poradzi sobie także poza asfaltem.

Nowy Jeep CompassNowy Jeep Compass
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Aleksander Ruciński

Po przeciekach i domysłach w końcu przyszedł czas na oficjalną premierę. Po ośmiu latach od premiery poprzedniej generacji Compassa, Jeep w końcu zdecydował się na zupełnie nową odsłonę. Amerykańska marka sięgnęła po sprawdzoną platformę, znaną z Peugeota 3008 czy Opla Grandlanda. Zadbała jednak o sporą dawkę indywidualizmu.

Nadwozie mierzące 4550 mm długości, z rozstawem osi na poziomie 2795 mm nie zdradza żadnego pokrewieństwa z koncernowymi braćmi. Styliści wykonali kawał dobrej roboty zachowując charakterystyczne, kanciaste kształty i uzupełnili je detalami typowymi dla marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Compass 2.0 MJD 140 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #358

Dotyczy to także wnętrza, które w niczym nie przypomina wspomnianych modeli. Oczywiście pierwsze skrzypce gra tu 16-calowy, panoramiczny wyświetlacz umieszczony w górnej części kokpitu. Towarzyszą mu 10-calowe, cyfrowe zegary. Co jednak ważne - nie brakuje fizycznych przycisków.

Pełnoprawny Jeep

Kabina Jeepa ma sporo do zaoferowania także w kwestii przestrzeni. Rozstaw osi wzrósł o 16 cm, a całkowita długość nadwozia o 14,6 cm, co powinni odczuć szczególnie podróżujący na tylnej kanapie. Całkiem nieźle wypada też 550-litrowy bagażnik.

Jeep Compass
Jeep Compass © Materiały prasowe

Choć większość użytkowników Compassa rzadko zjeżdża z utwardzonych szlaków, nowa odsłona modeli sprawdzi się również w lekkim terenie. Już podstawowy wariant oferuje 20-stopniowy kąt natarcia, 26-stopniowy kąt zejścia i 15-stopniowy kąt rampowy. Prześwit wynosi równe 200 mm a głębokość brodzenia to 470 mm.

Dobrze znane napędy

Choć stylistom udało się ukryć pokrewieństwo z innymi produktami koncernu Stellantis, gama jednostek zdradza, z czym mamy do czynienia. Bazowo dostaniemy benzynowe 1.2 e-Hybrid o mocy 145 KM. Będzie też 192-konny plug-in z akumulatorem o pojemności 21 kWh oraz - po raz pierwszy w historii modelu - warianty elektryczne.

Podstawowy zaoferuje 213 KM mocy, przedni napęd i akumulator o pojemności 73 kWh. W topowym dostaniemy natomiast napęd AWD, 375KM i 97 kWh. Maksymalny obiecywany zasięg na jednym ładowaniu to 650 km, a maksymalna moc ładowania DC to 160 kW.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Pierwsze sztuki wyjadą z fabryk we włoskim Melfi już za kilka miesięcy, ale już dziś znamy ceny. Podstawowy wariant z miękką hybrydą będzie kosztował od 161 tys. zł. 213-konny elektryk (w wydaniu First Edition) został natomiast wyceniony na 214 200 zł.

  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
[1/27] Nowy Jeep Compass Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu
Toyota dalej wierzy w kampery. Oto konwersja Tanuki
Toyota dalej wierzy w kampery. Oto konwersja Tanuki
Zrobili hiperauto z użyciem AI. Nie wygląda źle
Zrobili hiperauto z użyciem AI. Nie wygląda źle
Jechał TIR-em od krawędzi do krawędzi. Wynik przerósł oczekiwania
Jechał TIR-em od krawędzi do krawędzi. Wynik przerósł oczekiwania
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Akcja policji w całym kraju. Problem masowy, głównie w starych autach
Akcja policji w całym kraju. Problem masowy, głównie w starych autach
Nowe znaki na polskich drogach. Ministerstwo podało od kiedy
Nowe znaki na polskich drogach. Ministerstwo podało od kiedy
Gigant jest pod ścianą. Może zwolnić nawet 3 tys. osób
Gigant jest pod ścianą. Może zwolnić nawet 3 tys. osób
Wielkie rondo nad S7. Kierowcy mogą już korzystać
Wielkie rondo nad S7. Kierowcy mogą już korzystać