Oto zupełnie nowy Jeep Compass. Ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces

Jest większy, ładniejszy, lepiej wyposażony i dostępny z szerszą gamą napędów. A przy tym - jak na Jeepa przystało - poradzi sobie także poza asfaltem.

Nowy Jeep CompassNowy Jeep Compass
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Aleksander Ruciński

Po przeciekach i domysłach w końcu przyszedł czas na oficjalną premierę. Po ośmiu latach od premiery poprzedniej generacji Compassa, Jeep w końcu zdecydował się na zupełnie nową odsłonę. Amerykańska marka sięgnęła po sprawdzoną platformę, znaną z Peugeota 3008 czy Opla Grandlanda. Zadbała jednak o sporą dawkę indywidualizmu.

Nadwozie mierzące 4550 mm długości, z rozstawem osi na poziomie 2795 mm nie zdradza żadnego pokrewieństwa z koncernowymi braćmi. Styliści wykonali kawał dobrej roboty zachowując charakterystyczne, kanciaste kształty i uzupełnili je detalami typowymi dla marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Compass 2.0 MJD 140 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #358

Dotyczy to także wnętrza, które w niczym nie przypomina wspomnianych modeli. Oczywiście pierwsze skrzypce gra tu 16-calowy, panoramiczny wyświetlacz umieszczony w górnej części kokpitu. Towarzyszą mu 10-calowe, cyfrowe zegary. Co jednak ważne - nie brakuje fizycznych przycisków.

Pełnoprawny Jeep

Kabina Jeepa ma sporo do zaoferowania także w kwestii przestrzeni. Rozstaw osi wzrósł o 16 cm, a całkowita długość nadwozia o 14,6 cm, co powinni odczuć szczególnie podróżujący na tylnej kanapie. Całkiem nieźle wypada też 550-litrowy bagażnik.

Jeep Compass
Jeep Compass © Materiały prasowe

Choć większość użytkowników Compassa rzadko zjeżdża z utwardzonych szlaków, nowa odsłona modeli sprawdzi się również w lekkim terenie. Już podstawowy wariant oferuje 20-stopniowy kąt natarcia, 26-stopniowy kąt zejścia i 15-stopniowy kąt rampowy. Prześwit wynosi równe 200 mm a głębokość brodzenia to 470 mm.

Dobrze znane napędy

Choć stylistom udało się ukryć pokrewieństwo z innymi produktami koncernu Stellantis, gama jednostek zdradza, z czym mamy do czynienia. Bazowo dostaniemy benzynowe 1.2 e-Hybrid o mocy 145 KM. Będzie też 192-konny plug-in z akumulatorem o pojemności 21 kWh oraz - po raz pierwszy w historii modelu - warianty elektryczne.

Podstawowy zaoferuje 213 KM mocy, przedni napęd i akumulator o pojemności 73 kWh. W topowym dostaniemy natomiast napęd AWD, 375KM i 97 kWh. Maksymalny obiecywany zasięg na jednym ładowaniu to 650 km, a maksymalna moc ładowania DC to 160 kW.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Pierwsze sztuki wyjadą z fabryk we włoskim Melfi już za kilka miesięcy, ale już dziś znamy ceny. Podstawowy wariant z miękką hybrydą będzie kosztował od 161 tys. zł. 213-konny elektryk (w wydaniu First Edition) został natomiast wyceniony na 214 200 zł.

  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
[1/27] Nowy Jeep Compass Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯