Oto co dzieje się wewnątrz opony podczas "palenia gumy". Zdziwicie się: jest zaskakująco spokojnie
"Palenie gumy" to dla niektórych szczyt umiejętności za kółkiem i sposób na zwrócenie na siebie uwagi. Choć cały proces jest głośny i generuje dużo dymu, wewnątrz opony panuje zaskakujący spokój.
17.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:34
"Palenie gumy" jest doskonale wszystkim znane. Co ciekawe, chwilowe zerwanie przyczepności ma całkiem spory sens w niektórych dyscyplinach motosportu – cały proces pozwala rozgrzać oponę i zwiększyć jej przyczepność na asfalcie. Co więcej, Ford Mustang ma do tego specjalny tryb. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję, a auto zablokuje hamulce i zerwie przyczepność na tylnej osi.
GoPro Inside Car Tire During Full Burnout - (Boom)
Choć na oponę działają spore siły, to w jej środku panuje zaskakujący spokój, co udowadnia film przygotowany przez Warped Perception. Wykorzystano starego mercedesa, zużyte ogumienie i kamerę GoPro. Szczerze - spodziewałem się większej "pracy" opony. Trzeba też pamiętać, że kamera nie rejestruje najgorszego czynnika dla ogumienia, czyli temperatury, która podczas takiego wyczynu sięga nawet 200 stopni Celsjusza.
Zarówno mercedes, jak i ogumienie nie były w najlepszym stanie, więc zauważyć można dodatkowo moment rozerwania opony. Niestety, to już bardziej gwałtowny proces, a przez nieuwagę kierowcy kamera GoPro niemal ulega zniszczeniu. Na szczęście nikomu nic się nie stało, choć wyglądało to groźnie.