Opuszczony i podkręcony – MR Insignia OPC (2012)

W tego typu samochodach raczej rzadko spotyka się rozwiązanie w postaci pneumatycznego zawieszenia. Ta Insignia jest wyjątkiem. Do tego ma wzmocniony silnik. A wszystko za sprawą MR Car Design.

Obraz
Olgierd Lachowski

Opel Insignia jest popularny przede wszystkim w firmach tuningowych zajmujących się modyfikacjami optycznymi, ale jest taka grupa tunerów (należą do niej na przykład Steinmetz, Irmscher czy Klasen), która podejmuje się także zmian mechanicznych w tym aucie. Dołączył do niej ostatnio MR Car Design. Oto pojazd przygotowany przez specjalistów z Niemiec.

Obraz

Na warsztat wzięto Insignię w najmocniejszej wersji OPC. Styliści firmy tuningowej uznali, że nadwozie samochodu wygląda wystarczająco dobrze w seryjnej wersji i nic w nim nie zmienili. Wymienili za to koła na wielkie, 20-calowe z 20-ramiennymi felgami, które obuto w opony Hankook.

Obraz

Dużo więcej ulepszeń zaszło pod karoserią Opla. Tuner skorzystał z gazowego, regulowanego zawieszenia G-Ride wyprodukowanego przez znaną z tuningu Porsche firmę REIL Performance. Zwiększono też moc jednostki napędowej. Pierwotnie widlasta szóstka o objętości skokowej 2,8 l, którą zainstalowano pod maską, miała moc 325 KM przy 5250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 435 Nm również przy 5250 obr./min.

Obraz

Po wymianie układu wydechowego na sportowy, filtrów powietrza na produkty K&N oraz oprogramowania ECU na nowe okazało się, że turbodoładowany motor osiąga moc 375 KM, a jego moment obrotowy wzrósł do 495 Nm.

Obraz

Niestety, MR Car Design nie poinformowało, jak ulepszony silnik wpływa na parametry drogowe Insignii. Nie wiadomo także, ile kosztuje tuning tego auta.

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2792 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 375 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 134,31 KM/l (seryjny – 116,40 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 495 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1853 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,94 kg/KM (seryjny – 5,70 kg/KM)
  • Długość: 4830 mm
  • Szerokość: 1856 mm
  • Rozstaw osi: 2737 mmblock position=\inside5967/block

Źródło: MR Car Design

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut