Opel zbuduje wyścigową Astrę K do TCR International Series

Opel przygotowuje najnowszą Astrę nie tylko w wersji produkcyjnej, ale i wyścigowej. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje Opel Astra K w specyfikacji TCR.

Obraz
Marcin Łobodziński

O wyścigach TCR wspominaliśmy już przy okazji debiutu w tej serii Volkswagena Golfa. Producenci kompaktów coraz chętniej patrzą w tym kierunku. TCR to międzynarodowe wyścigi samochodów turystycznych, dość zbliżonych do seryjnych, przy tym zdecydowanie tańszych niż w wyżej pozycjonowanej, mistrzowskiej serii WTCC. Do grona producentów niedawno dołączył Volkswagen, a podobne plany ma również Subaru. Ople Astry startowały od początku, ale bez sukcesów. Czy zmieni się to wraz z nową generacją?

Obraz

Samochód zbuduje Opel Motorsport, ale będzie on przeznaczony dla kierowców prywatnych. Pierwsze testy przewidziano na październik, więc nie ma szans byśmy zobaczyli nową Astrę w którymś z tegorocznych wyścigów. „Wyścigi samochodów turystycznych zawsze były ważną dyscypliną dla firmy Opel. Zasady nowej serii TCR odpowiadają naszej idei wyścigów zespołów prywatnych. Ambitnym zespołom chcemy zaoferować platformę do emocjonującej rywalizacji sportowej w rozsądnych cenach.” — powiedziała Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w Grupie Opel.

Obecna generacja Astry OPC w wyścigach TCR
Obecna generacja Astry OPC w wyścigach TCR © fot. tcrseries.com

Na chwilę obecną nie znamy szczegółów technicznych tego samochodu. Wiemy tylko, że będzie napędzany 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 330 KM i momencie obrotowym 410 Nm. Niejako oznacza to, że prędzej czy później Opel ogłosi prace nad produkcyjną Astrą OPC. Przynajmniej takie mamy nadzieje.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej