Opel Astra GTC oficjalnie [wideo]

Trzy miesiące przed światową premierą na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie Opel oficjalnie zaprezentował 3-drzwiową odmianę popularnej Astry, która przyjęła oznaczenie GTC. Niemiecki hot-hatch prezentuje się bardzo okazale.

Opel Astra GTCOpel Astra GTC
Arkadiusz Gabrysiak

Trzy miesiące przed światową premierą na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie Opel oficjalnie zaprezentował 3-drzwiową odmianę popularnej Astry, która przyjęła oznaczenie GTC. Niemiecki hot-hatch prezentuje się bardzo okazale.

Pomimo ogólnego podobieństwa do 5-drzwiowej wersji Astra GTC jest praktycznie nowym samochodem, który na całe szczęście nie różni się zbytnio od zaprezentowanego w Paryżu konceptu. Podobno jedynymi wspólnymi elementami nadwozia w obu odmianach są klamki drzwiowe i antena. Reszta paneli karoserii został zmodyfikowana specjalnie na potrzeby hot hatcha o nisko poprowadzonej linii dachu.

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

I trzeba przyznać, że jest to widoczne - popularny kompakt w swojej sportowej odsłonie prezentuje się bardziej agresywnie i stylowo, dzięki czemu powinien bardzo dobrze poradzić sobie na rynku. Przy tym wszystkim jest także dość praktyczny - w środku na upartego zmieści się 5 osób, a bagażnik ma 370 litrów.

Poza zmianami stylistycznymi inżynierowie Opla zmodyfikowali także płytę podłogową 3-drzwiowej Astry, tak aby pojazd lepiej i pewniej się prowadził. Samochód został obniżony o 15 mm, a jego rozstaw osi powiększono o 10 mm. Rozstaw kół także uległ zmianie - z przodu zwiększono go o 40 mm, a z tyłu o 30 mm.

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

Ponadto z przodu zamiast tradycyjnych McPhersonów zaadaptowano rozwiązanie nazwane HiPerStrut (High Performance Strut) zapożyczone z Insignii OPC. Dla wybrednych przygotowano także zawieszenie typu FlexRide z tradycyjnymi 3 trybami jazdy do wyboru: Standard, Tour i Sport.

Na początku nowa Astra GTC będzie oferowana z 4 jednostkami silnikowymi do wyboru i 6-biegową przekładnią manualną:

  • 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny CDTI z systemem start/stop generujący 165 KM i 380 Nm momentu obrotowego z funkcją overboost. Samochód z tym silnikiem osiągnie pierwsze 100 km/h w 8,9 sekundy, maksymalnie pojedzie 210 km/h, a przy tym wszystkim powinien odwdzięczyć się niewielkim apetytem na paliwo - średnie zużycie oszacowano na 4,9 litra oleju napędowego na 100 km.
  • 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z systemem start/stop generujący w zależności od wersji 120 KM lub 140 KM oraz 200 Nm momentu obrotowego. Średnie spalanie w tym przypadku określono na 5,9 litra benzyny na 100 km.
  • Stawkę tymczasowo zamyka 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 180 KM. Wiemy jedynie, że prędkość maksymalna samochodu z tym silnikiem wynosi 220 km/h.

W późniejszym terminie gama silnikowa ma ulec powiększeniu, a stawkę będzie zamykać wersja OPC, która pojawi się na rynku w 2012 roku.

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

Za podstawową wersję Astry GTC w opcji Enjoy (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 88 kW/120 KM) trzeba będzie zapłacić 21 750 euro, co w przeliczeniu daje około 85 860 złotych. Cenę najdroższej (póki co) wersji z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej opcji Sport (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 121 kW/165 KM) ustalono na poziomie 27 855 euro, co daje niecałe 110 000 złotych.

2012 Opel Astra GTC revealed

  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
  • Opel Astra GTC
[1/18] Opel Astra GTC Źródło zdjęć: |

Źródło: Opel

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów