Ofensywa Kii - to będzie koreański rok?
Przez ostatnie lata Kia mocno pracowała nad poprawą swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, bo w 2010 roku z fabryk koreańskiego producenta wyjechało ponad dwa miliony nowych aut, a koncern świętuje rekordowe wyniki sprzedaży na całym świecie.
11.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:03
Rok 2010 były najbardziej udany w całej historii Kia Motors Polska. Do klientów trafiło ponad 16,5 tysiąca sztuk samochodów. W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż wszystkich 3 wersji nadwozia wyniosła ponad 6000 sztuk. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła Venga, z liczbą przekraczającą 4000 sztuk.
Na uwagę zasługuje również fakt, że nowy Sportage, który pojawił się w polskich salonach we wrześniu, już w listopadzie i grudniu był najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów terenowych, pokonując tak mocnych rywali, jak Mitsubishi Outlander, Honda CR-V czy Volkswagen Tiguan. Jednym z atutów Sportage jest cena, ale z pewnością model ten nie odniósłby takiego sukcesu, gdyby nie atrakcyjny wygląd i bogate wyposażenie seryjne.
Jak zapowiada koncern, jego orężem w walce z konkurentami będzie w tym roku nadal głównie cee’d, wsparty fantastycznie przyjętym przez klientów nowym Sportagem. Z drugiej linii mają atakować modele Venga, Soul, Sorento oraz zmodernizowana Kia pro cee’d. Do salonów wjadą nowa Kia Picanto, a także zmodernizowana Optima.
Produkcja pro cee’da po faceliftingu właśnie się rozpoczęła. Z kolei światowa premiera Picanto będzie miała miejsce w Genewie, a w polskich salonach auto pojawi się w drugim kwartale 2011. Pod koniec roku do sprzedaży zostanie wprowadzona należąca do segmentu D Optima.
Celem Kia Motors Polska w roku 2011 jest zwiększenie udziału w rynku do 5,5%. Te plany są jak najbardziej do wykonania, zważywszy na dużą ofensywę modelową. Kia staje się coraz ważniejszym graczem na światowym rynku.
Źródło: Kia