Od wizualizacji do produkcji. Mazda MX Speedster doczeka się jeżdżącego wydania

Zaczęło się od amatorskich renderów opublikowanych w sieci, a skończy prawdopodobnie na jeżdżących egzemplarzach. Amerykańska firma tuningowa Xenex postanowiła przekuć wizualizacje Kasima Tilbekova w realny projekt.

Mazda MX Speedster - zapowiedźMazda MX Speedster - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xenex
Aleksander Ruciński

Tilbekov opublikował grafiki MX Speedster w kwietniu 2020 roku. Dzieło spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem internautów i świata motoryzacji. Dwa i pół roku później okazało się, że projekt nabiera rzeczywistych kształtów.

Wszystko za sprawą firmy Xenex, która postanowiła przekonwertować najpopularniejszego roadstera świata w stylowego speedstera całkowicie pozbawionego dachu i przedniej szyby.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda MX-5 z Kinematic Posture Control – jak to działa?

Przedstawiciele Xenex twierdzą, że ukończyli już formy do paneli karoserii, a cztery egzemplarze pokazowe są w drodze. Pierwsza sztuka powinna wyjechać na drogi w marcu 2023 roku. Plany są naprawdę śmiałe.

Xenex chce bowiem oferować aż trzy warianty. Podstawowy, MX Speedster będzie o 113 kg lżejszy od oryginalnej mazdy. Zostanie też doposażony w akcesoryjny układ zawieszenia, hamulce Wilwood oraz 17-calowe felgi.

MX Speedster S dorzuci do tego turbdoładowanie podnoszące moc do około 200 KM. Najlepiej zapowiada się jednak MX Speedster RS z 350-konną jednostką LS V8. Brzmi obiecująco, choć na razie są to tylko zapowiedzi.

Nie pozostaje nic innego, jak trzymać kciuki za ten projekt, licząc, że nie podzieli on losu wielu podobnych dzieł i faktyczne doczeka się realizacji.

Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było