Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że programy inwestycji rozbudowy trójmiejskiej obwodnicy zostały podpisane przez Ministerstwo Infrastruktury. Co to oznacza dla kierowców?
Wezły Kowale, Szadółki i Straszyn na trójmiejskiej obwodnicy w przyszłości doczekają się przebudowy - wynika z informacji przekazanych przez GDDKiA. Ministerstwo Infrastruktury zobowiązało się zapewnić finansowanie na realizację tych projektów.
Węzły Kowale i Szadółki
Zakres inwestycji obejmuje przygotowanie projektu oraz rozbudowę węzła Kowale wraz z dojazdami od strony węzłów Szadółki i Gdańsk Południe. Ponadto planowana jest dobudowa trzeciego pasa na blisko 3-kilometrowym fragmencie S6 wraz z pasem awaryjnym.
W przypadku węzła Szadółki za etap projektowy odpowiada Miasto Gdańsk. Po zakończeniu tych prac, GDDKiA zajmie się ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane i realizację inwestycji. Zakres robót, oprócz rozbudowy węzła, uwzględnia również rozbudowę S6 do przekroju 2x3 na długości 3,6 km.
Dodatkowo w obrębie węzłów Kowale i Szadółki przebudowane zostaną drogi dojazdowe. Powstaną też nowe wiadukty, kładki i przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów, oświetlenie drogowe, kanał technologiczny, elementy ochrony środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Planowany harmonogram dla węzła Kowale:
- DŚU uzyskana w maju 2022 r.,
- uzyskanie decyzji ZRID: I kw. 2029 r.,
- oddanie do ruchu: III kw. 2033 r.
Planowany harmonogram dla węzła Szadółki:
- DŚU uzyskana w grudniu 2015 r.,
- uzyskanie decyzji ZRID: III kw. 2026 r.,
- oddanie do ruchu: III kw. 2033 r.
Węzeł Straszyn
"W ramach prac projektowych przewidziana jest budowa dwóch rond turbinowych przy węźle Straszyn. Podpisanie aneksu do Programu Inwestycji pozwala nam przygotować przetarg w systemie tradycyjnym, tj. oddzielnie na projekt i roboty budowlane" - informuje GDDKiA.
Ponadto opracowany zostanie projekt koncepcyjny na rozbudowę S6 do trzech pasów (przekrój 2x3) na 6-kilometrowym odcinku od węzła Straszyn do węzła Rusocin w ciągu A1 (skrzyżowanie A1 z DK6 oraz DW226). Projektowi towarzyszyć będzie analiza ruchowa powiązanego układu komunikacyjnego. Analiza uwzględni też warianty przebudowy węzła autostradowego w Rusocinie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kierowcy z Warszawy nie mają dobrej opinii. Zobacz dlaczego
Planowany harmonogram (budowa rond turbinowych):
- uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU): II kw. 2027 r.,
- uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): I kw. 2028 r.,
- dddanie do ruchu: III kw. 2029 r.
Planowane rozbudowy mają poprawić przepustowość obwodnicy i przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo oraz komfort jej użytkowników. Niestety na efekty zapowiadanych zmian musimy poczekać jeszcze kilka dobrych lat.