Oblężenie w WORD-ach. Kierowcy korzystają z ostatnich dni na zredukowanie punktów

17 września 2022 roku zostaną zlikwidowane kursy pozwalające zredukować liczbę punktów karnych. WORD-y, przeprowadzające takie szkolenia, przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Zainteresowanie zauważalnie wzrosło.

Kierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjneKierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © fot. Autokult
Aleksander Ruciński

Zgodnie z obowiązującym prawem polscy kierowcy mogą uzbierać maksymalnie 24 punkty karne za wykroczenia drogowe. Po przekroczeniu tego limitu muszą pożegnać się prawem jazdy i ponownie przystąpić do egzaminu.

Nic dziwnego, że wielu z tych, którzy niebezpiecznie zbliżają się do dopuszczalnego limitu, chętnie korzysta z kursów edukacyjnych prowadzonych przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego (WORD). Udział w takim szkoleniu pozwala bowiem zredukować liczbę punktów o sześć. Niebawem jednak kierowcy stracą ten przywilej.

Z dniem 17 września kursy odejdą do lamusa. Z uwagi na to, że właśnie wchodzimy w ostatni miesiąc ich obowiązywania, WORD-y przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Jak donosi portal prawodrogowe.pl, w ostatnich dniach zainteresowanie takimi kursami zauważalnie wzrosło.

"U nas wzrosło o... 200 proc." – mówi Mirosław Oliferuk, dyrektor WORD w Łomży, cytowany przez prawodrogowe.pl. Dodaje, że kursy odbywają się obecnie codziennie i będą trwały aż do ostatniego dnia, czyli 16 września.

Zdaniem Oliferuka rezygnacja z tego rozwiązania nie jest najlepszym pomysłem: "Moim zdaniem, każda – nawet najmniejsza forma edukacji w ramach BRD – jest ważna" – mówi. Zwraca też uwagę na ekonomiczne aspekty zmian. "To był ekstra pieniądz, który pozwalał na łatanie dziur w budżecie WORD-u, od 17 września będzie krucho, a egzaminatorzy czekają na podwyżki" – komentuje.

Czy będzie jakakolwiek alternatywa? Prawdopodobnie, choć to na razie projekt. W dodatku zakładający bardziej restrykcyjne podejście do szkoleń. Zgodnie z założeniami kurs trwałby nawet cztery dni, a kierowcy mogliby wziąć w nim udział maksymalnie raz w roku (nie dwa razy – jak dotychczas). Ostateczne decyzje jeszcze jednak nie zapadły.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀