Oblężenie w WORD-ach. Kierowcy korzystają z ostatnich dni na zredukowanie punktów

17 września 2022 roku zostaną zlikwidowane kursy pozwalające zredukować liczbę punktów karnych. WORD-y, przeprowadzające takie szkolenia, przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Zainteresowanie zauważalnie wzrosło.

Kierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjneKierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © fot. Autokult
Aleksander Ruciński

Zgodnie z obowiązującym prawem polscy kierowcy mogą uzbierać maksymalnie 24 punkty karne za wykroczenia drogowe. Po przekroczeniu tego limitu muszą pożegnać się prawem jazdy i ponownie przystąpić do egzaminu.

Nic dziwnego, że wielu z tych, którzy niebezpiecznie zbliżają się do dopuszczalnego limitu, chętnie korzysta z kursów edukacyjnych prowadzonych przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego (WORD). Udział w takim szkoleniu pozwala bowiem zredukować liczbę punktów o sześć. Niebawem jednak kierowcy stracą ten przywilej.

Z dniem 17 września kursy odejdą do lamusa. Z uwagi na to, że właśnie wchodzimy w ostatni miesiąc ich obowiązywania, WORD-y przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Jak donosi portal prawodrogowe.pl, w ostatnich dniach zainteresowanie takimi kursami zauważalnie wzrosło.

"U nas wzrosło o... 200 proc." – mówi Mirosław Oliferuk, dyrektor WORD w Łomży, cytowany przez prawodrogowe.pl. Dodaje, że kursy odbywają się obecnie codziennie i będą trwały aż do ostatniego dnia, czyli 16 września.

Zdaniem Oliferuka rezygnacja z tego rozwiązania nie jest najlepszym pomysłem: "Moim zdaniem, każda – nawet najmniejsza forma edukacji w ramach BRD – jest ważna" – mówi. Zwraca też uwagę na ekonomiczne aspekty zmian. "To był ekstra pieniądz, który pozwalał na łatanie dziur w budżecie WORD-u, od 17 września będzie krucho, a egzaminatorzy czekają na podwyżki" – komentuje.

Czy będzie jakakolwiek alternatywa? Prawdopodobnie, choć to na razie projekt. W dodatku zakładający bardziej restrykcyjne podejście do szkoleń. Zgodnie z założeniami kurs trwałby nawet cztery dni, a kierowcy mogliby wziąć w nim udział maksymalnie raz w roku (nie dwa razy – jak dotychczas). Ostateczne decyzje jeszcze jednak nie zapadły.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów