Obfitość - Ac Schnitzer ACS 1 Sport (2011)

W tym roku mamy prawdziwy wysyp ofert firm tuningowych dotyczących BMW 1M Coupé. Najnowszą propozycję przygotował niemiecki Ac Schnitzer. Przerobione auto pojedzie aż 300 km/h.

Obraz
Olgierd Lachowski

W tym roku mamy prawdziwy wysyp ofert firm tuningowych dotyczących BMW 1M Coupé. Najnowszą propozycję przygotował niemiecki Ac Schnitzer. Przerobione auto pojedzie aż 300 km/h.

Mały modelnazwany ACS 1 Sport pojawi się na stoisku Schnitzera obok opisywanego wczoraj BMW 650i Cabrio.

Ponieważ tak jak ACS 6 5.0i małe auto również korzysta z silnika podwójnie turbodoładowanego, to mechanicy zastosowali tę samą strategię tuningu co w większym aucie. Zmieniono tylko elektroniczny sterownik 3-litrowego motoru, który seryjnie ma moc 340 KM przy 5900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-4500 obr./min.

Obraz

Ingerencja w elektronikę sprawiła, że parametry N54B30 (oznaczenie silnika) podniosły się do 400 KM (moc) i 560 Nm (moment obrotowy). Większa moc pozwoliła skrócić czas przyspieszania do setki z 4,90 s do 4,70 s, a usunięcie ogranicznika zwiększyło prędkość maksymalną do 300 km/h.

Przyjemne wrażenia akustyczne zapewni pasażerom układ wydechowy ze zmienionym tylnym tłumikiem i nowymi końcówkami rur.

Obraz

Ac Schnitzer zdecydował się na wymianę tarcz i zacisków hamulcowych. Wiemy, że przednie zaciski mają obecnie po 6 tłoczków, a tylne po 4 tłoczki. Niestety tuner nie podał średnic wentylowanych tarcz hamulcowych.

Zmianom nie oparło się także zawieszenie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu mechanicy wstawili zestaw z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów.

Obraz

Optyczne modyfikacje są niewielkie, ale łatwo dostrzegalne. Styliści zaprojektowali przedni spojler, listwę na klapę bagażnika i tylny dyfuzor wykonane z włókna węglowego. Wymieniono też koła. Do wyboru są 3 wzory felgłącznie w pięciu konfiguracjach kolorystycznych. Koła mają rozmiar 19” lub 20” (w zależności od modelu).

We wnętrzu pojawiły się nowe, kubełkowe fotele, dywaniki i metalowe nakładki na pedały z logo tunera.

Obraz

Podczas wystawy we Frankfurcie, na której zadebiutuje ten samochód, ACS 1 Sport będzie musiał walczyć o przyciągnięcie oczu oglądających z dość silną konkurencją, którą reprezentować będą na pewno Manhart i APP Racing. Na pewno pojawi się też Kelleners, a na stoisku KW zostanie pokazane BMW 1M Coupé z nowym zawieszeniem.

Aktualizacja 24 stycznia 2012

Uzupełniłem i zaktualizowałem dane techniczne samochodu. W nawiasach w danych technicznych znajdują się parametry deklarowane przez producenta/tunera.

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 400 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 134,27 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 9,5 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Michelin Pilot Super Sport
  • Opony tylne: 265/35 R 19 Michelin Pilot Super Sport

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1492 kg (- 78 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi (pomiar AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,90 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s (4,70 s)
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,90 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 9,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 15,40 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,50 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 3,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 5,20 s
  • Czas przejazdu 1/4 mili ze startu stojącego: 12,62 s
  • Czas przejazdu okrążenia toru Sachsenring: 1:39,21 min
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 36,3 m
  • Droga hamowa ze 100 km/h (ham. gorące): 35,2 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 151,7 m
  • block position=\inside7325/block

Źródło: WSC

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy