Nowy Volkswagen Golf R na Ice Race w Zell am See

Volkswagen zaprezentował odświeżonego, ale jeszcze zakamuflowanego Volkswagena Golfa R. Najszybszy z kompaktowych Volkswagenów wykonał kilka rund honorowych po śnieżnym torze Ice Race, a za kierownicą usiedli słynni kierowcy.

Volkswagen Golf RVolkswagen Golf R
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Błażej Buliński

Choć oficjalna premiera odświeżonej "R-ki" odbędzie się dopiero latem, jednak kalendarz najmocniejszego z Golfów już jest napięty: w tym roku Volkswagen świętuje bowiem 50-lecie Golfa i możemy się spodziewać jeszcze innych uroczystości.

Volkswagen Golf R, Ice Race 2024, Zell am See
Volkswagen Golf R, Ice Race 2024, Zell am See © Autokult | Błażej Buliński

Goście Ice Race mogli podziwiać Golfa R w obstawie innych Golfów 8. generacji po liftingu – GTI, GTE i eHybrid – a także sportowych poprzedników. Z muzeum Volkswagena, specjalnie na tę okazję, przyjechały Golf GTI I, Golf I GTI "Pierburg", Golf II Rallye G60 (w wersji drogowej jak i wyczynowej) oraz Golf IV R32. Impreza przyciąga najróżniejsze klasyczne, sportowe i wyczynowe pojazdy: można było zobaczyć Lamborghini Huracana Sterrato, jak i rajdowe Skody Fabie, rallycrossowe Audi S1, Porsche 911 w różnych ewolucjach rajdowych i nawet terenowych czy… plażowe buggy Meyers Manx na gąsienicach!

Johan Kristoffersson, Hans-Joachim Stuck i Reinhold Ivenz przy Volkswagenie Golfie R
Johan Kristoffersson, Hans-Joachim Stuck i Reinhold Ivenz przy Volkswagenie Golfie R © Materiały prasowe | Volkswagen

Na zaproszenie Volkswagena przybyli też sportowi goście: dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans i mistrz wyścigów samochodów turystycznych Hans-Joachim Stuck oraz sześciokrotny mistrz świata w rallycrossie Johan Kristofferson. To oni usiedli za kierownicami specjalnie oklejonych prototypów Golfa R i dali popis jego możliwości. Relatywnie wysoka temperatura w Zell am See spowodowała niestety topnienie śniegowego toru Ice Race, i podczas przejazdów kierowcy musieli mierzyć się nie tylko ze śnieżną "kaszą" i dziurami, lecz także z błotem.

Hans-Joachim Stuck i Volkswagen Golf R
Hans-Joachim Stuck i Volkswagen Golf R
Johann Kristoffersson i Volkswagen Golf R
Johann Kristoffersson i Volkswagen Golf R

"Ice Race to prawdziwy spektakl. Inni kierowcy w takich warunkach zakładają łańcuchy śniegowe, ale dla nas, kierowców wyścigowych, to właśnie wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa" – powiedział Hans-Joachim Stuck. "To była świetna zabawa – usiąść po raz pierwszy w zupełnie nowym Golfie. Mogę zdradzić, że chociaż Golf R nie został jeszcze zaprezentowany, pod kamuflażem kryje się prawdziwy samochód sportowy, na który fani marki R z pewnością niecierpliwie czekają" – dodał Johan Kristoffersson.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne