Nowy Subaru Forester oraz koncepty na Tokio Motor Show 2015
Czasami odnosimy wrażenie, że Subaru przeprowadza facelifting Forestera co pół roku. Na początku tego roku zaprezentowano model MY2016, dziś możemy podziwiać zmiany na sezon 2017.
07.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:20
Subaru zaprezentowało nowego Forestera, który światło dzienne ujrzy podczas salonu samochodowego w Tokio. Co się zmieniło w stosunku do tego, co już widzieliśmy? Zmiany stylistyczne są bardzo niewielkie. Inny jest grill z nieco delikatniejszym paskiem podpierającym wizualnie logo Subaru, który przewidziano dla wersji 2.0XT EyeSight. Więcej różnic znajdziemy w wersji X-Break, w której mamy inny kształt przedniego zderzaka i lakierowaną poprzeczkę, na której umieszcza się tablicę rejestracyjną. Pojawiły się nowe, adaptacyjne reflektory LED i przestylizowano wnętrze tylnych świateł. W ofercie pojawią się nowe wzory felg aluminiowych oraz dwa lakiery Dark Blue Pearl i Sepia Bronze Metallic.
Czy więcej zmian znajdziemy we wnętrzu? Poprawiono jakość wykonania, wygląd ekranu LCD multimediów oraz wprowadzono nowy komputer pokładowy. Opcją będzie system audio Harman Kardon, nowa elektryczna regulacja foteli oraz podgrzewanie tylnej kanapy.
Ciekawiej robi się w kwestii wyposażenia z zakresu aktywnego bezpieczeństwa i mechaniki. Tu dostajemy najnowsze wersje systemów asystenta pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu i urządzenia przeciwkolizyjnego. Nowe Subaru Forester wykryje nie tylko samochody w martwym polu lusterek, ale również te, które nadjeżdżają poprzecznie z tyłu. Nowe reflektory LED są teraz adaptacyjne i reagują zarówno na zakręty, skrzyżowania jak również pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka. Subaru usztywniło podwozie Forestera, co ma gwarantować lepsze wyczucie samochodu i jego reakcje na ruchy kierownicą. Zmieniono praktycznie każdy element zawieszenia, czyli amortyzatory, sprężyny, stabilizatory oraz tuleje, co ma poprawić nie tylko właściwości jezdne, ale i komfort. Wersja turbo otrzyma system Torque Vectoring. Skrócono również przełożenie kierownicy z 15,5:1 do 14:1. Poprawiono silniki oraz przekładnię Lineatronic pod kątem wyższej wydajności, co ma się przełożyć na niższe zużycie paliwa.
Co jeszcze zostanie pokazane w Tokio? Będzie to VIZIV Future Concept, czyli facelifting poprzedniego konceptu VIZIV. Jest to wizja przyszłości większości modeli Subaru typu crossover, czyli zarówno Forestera jak i Outbacka. Ma futurystyczne wnętrze z dostępem poprzez czworo drzwi z tylnymi, otwieranymi „pod wiatr”. Drugim konceptem, którego tylko szkice udostępnił japoński producent jest Impreza. Cóż, widocznie Subaru chce powrócić do poprzedniej nazwy, bo teraz mamy jedynie model WRX. Samochód przypomina trochę Levorga, trochę Opla Astrę, ale trudno się domyślić czym ma być w przyszłości.