Nowy samochód Kena Blocka na Gymkhanę 7
W siódmej części słynnej Gymkhany Ken Block przesiada się z samochodu rajdowego, na wyścigowy. Ale za to jaki!
05.11.2014 | aktual.: 08.10.2022 08:56
Ford Mustang Hoonicorn RTR, bo tak brzmi nazwa tego cacka, został przygotowany przez firmy Hoonigan RD oraz RTR wspólnie z Kenem Blockiem. Auto powstawało przez dwa lata w Charlotte w Karolinie Północnej. Oparty na Fordzie Mustangu 1965 notchback wóz ma silnik Forda Roush Yates V8 o pojemności 6,7 l i mocy 845 KM. I tu ciekawostka, bo napęd przenoszony jest na cztery koła (!) przez wyczynową przekładnię Sadev. Opony o rozmiarze 295/30/18 przygotowała firma Pirelli na specjalne zamówienie Blocka.
Jestem podekscytowany mogąc zaprezentować to auto szerokiej publiczności na targach SEMA na stoisku Forda. Jest to projekt, nad którym pracowałem przez dwa lata i oglądanie tego auta w pełnej okazałości oraz prowadzenie go w Gymkhanie 7 jest niesamowitym uczuciem. Wiedziałem, że współpraca z Vaughnem Gittin Jr’em oraz jego teamem RTR była dobrym wyborem, jako że Mustangi to ich świat, a przy tym projekcie przebili samych siebie. Staranność wykonania zarówno jeśli chodzi o mechanikę auta, jak i jego karoserię jest powalająca. Jest to bez wątpienia najlepsze auto do Gymkhany, jakie kiedykolwiek miałem. – mówi Ken Block.
HOONICORN RTR - SPECYFIKACJA:
SILNIK: Ford Roush Yates 6,7 l V8, 845 KM
NAPĘD: 6-biegowa skrzynia Sadev SC90-24, napęd na 4 koła, hydrauliczny system hamulca ręcznego
ZAWIESZENIE: komponenty i geometria specjalnie opracowane przez ASD Motorsports
BODY: nadwozie Forda Mustang 1965 zaprojektowane przez RTR, Kena Blocka oraz Hoonigan RD, w pełni rurowe zawieszenie ASD Motorsports, klatka bezpieczeństwa oraz słupki drzwi ASD Motorsports, panele obudowy z włókna węglowego RTR
FELGI: fifteen52 three-piece R40, 18” x 10.5”
OPONY: Pirelli Trofeo R, 295/30/18, mieszanka na zamówienie Kena Blocka